Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Un dels reptes més importants de tota ciutat és garantir que ningú quedi enrere. Perquè de res serveix que hi hagi oportunitats, empreses, llocs de treball, turisme, o qualsevol altre indicador de prosperitat, si un barri o un grup de persones no hi poden accedir. El nostre model de ciutat es basa en la cohesió social, que ens interpel·la a tots els vigatans, des dels veïns, fins als comerços, entitats o administracions, en un treball en xarxa on tota la ciutat és educadora, és saludable, i promou l’esport, la cultura i la cohesió social.

43%

Qualitat educativa a la ciutat

Vic és ciutat educadora i és per això que apostem un model de ciutat compartit, d'equitat i d'igualtat d'oportunitats. Volem com a ciutat ser referent i obrir l'educació més enllà de les aules i poder ser referents d'un territori on la diversitat és un punt de riquesa.

Impulsar projectes de la petita infància (3) 2027

19%

Cada curs escolar es valoren els projectes educatius que s'ofereixen a la comunitat educativa de la ciutat. Els centres poden anar dirigits directament a un nivell educatiu, a una etapa educativa, al professorat o bé a les famílies

Desenvolupar el projecte de detecció de les disfuncions de tot l'alumnat de 8 i 12 anys (2) 2024

0%

Treballar per la No-segregació escolar (4) 2025

25%

Oferir propostes formatives i pedagògiques als professionals (2) 2026

19%

Potenciar l’accessibilitat en l’educació musical i artística als alumnes dels centres educatius, per fer emergir nous talents. (2) 2025 Reorientació

50%

tarifació social EMVIC Canvi de convenis

Consolidar de la nova Escola de Noves Oportunitats (Albir) (3) 2026

100%

Dotar la ciutat amb un centre de formació integrat de referència (2) 2024

83%

Desplegament de l’oferta educativa en l’etapa post obligatòria (3) 2026

50%
48%

Desplegament polítiques d'igualtat i LGTBI+

Des de la regidoria d'igualtat de l'Ajuntament, a través de l'oficina tècnica d'igualtat de gènere i LGTBI+, treballem pel desplegament de les polítiques d'igualtat i LGTBI+ tant a nivell intern de l'estructura municipal i de les seves àrees, així com en les polítiques públiques de ciutadania. L'oficina es visualitza com a eix vertebrador d'aquestes polítiques conjuntament amb la prestació del servei d'informació i atenció a les dones (SIAD) i el servei d'atenció integral LGTBI+ .

Reforç i transversalització de polítiques d'igualtat i LGTBI+ (1) 2023

25%

Potenciar l'oficina tècnica d'igualtat de gènere i LGTBI+ i els seus serveis ( SIAD i SAI ) per millorar i impulsar les polítiques d'igualtat i LGTBI+ des de la participació i transversalitat en els diferents departaments i amb la ciutadania.

Impulsar i millorar les polítiques d'igualtat i LGTBI+ en les actuacions municipals i de ciutadania (3) 2023

70%

Revisar i actualitzar les actuacions transversals i de ciutadania de la regidoria d'igualtat

67%

Envelliment amb qualitat de vida

L'allargament de la vida i l'envelliment progressiu de la població són una realitat a Europa i suposaran un dels reptes principals del segle XXI. Es treballa per un envelliment actiu, com a clau per combatre l'aïllament de les persones grans, i fomentar el viure amb sentit, dignitat i suport al final de la Vida.

Fer efectiva la integració social i sanitària en l'atenció (2) 2027

50%

Difusió i coneixement de la cartera de seveis adreçada a les persones grans (3) 2024

86%

Combatre la solitud no desitjada de les persones grans (3) 2024

50%

Millorar els recursos habitacionals per què tothom que ho desitgi pugui envellir a casa (5) 2024

80%
75%

Desplegament de polítiques del Pla Local d'Habitatge

Augmentar la borsa d’habitatges de lloguer assequible (2) 2027

75%

Captar a través de campanyes de difusió, habitatges privats, per destinar-los a lloguer assequible explicant els avantatges que tenen els propietaris d'utilitzar aquest servei. Així mateix captar habitatges per la borsa a través de subvencions destinades a l'arranjament d'habitatges per incorporar-los a la borsa de lloguer assequible. (programa IN-VIC).

Disminuir el nombre de pisos buits (1) 2027

100%

Estudiar carrers de la ciutat per detectar pisos buits i contactar amb els propietaris a fi de posar-los al mercat mitjançant un lloguer assequible, fomentant la posada en marxa de l'habitatge en qüestió.

Augment del parc d'habitatge assequible (3) 2027

20%

Rehabilitar habitatges per part de l'Administració per destinar-los a lloguer assequible.

Disminució de les ocupacions irregulars d'habitatges (2) 2027

100%

Detecció de les pràctiques irregulars en matèria d'habitatge per poder posar-hi solució amb la intervenció de diferents departaments del consistori.

Detecció d'infrahabitatges i sobreocupacions (1) 2027

80%

Detecció dels immobles que tot i no tenir cèdula d'habitabilitat, ni compleixin les condicions per obtenir-la es destini a habitatge, i fomentar-ne l'adequació si s'escau.

Millorar els edificis més envellits i fer-los accessibles (2) 2027

75%

Fomentar a través d'ajuts econòmics l'accessibilitat als habitatges per millorar el parc d'habitatges de la ciutat i fer-los accessibles a la ciutadania que ho necessiti.

40%

Els equipaments culturals de la ciutat com a eixos de creació artística i de cohesió social

Consolidació de l’Atlàntida com a equipament de referència nacional i internacional amb el desplegament del nou contracte-programa 2023-2027 (3) 2023

26%

Consolidació de l’espai de La Central com a espai dedicat a la cultura tradicional i popular (3) 2023

48%

Ampliació i renovació d’espais i equipaments culturals i cívics diversos (2) 2023

40%

Convertir el Centre Cívic Joan Triadú en el centre de cultura contemporània del centre de la ciutat (3) 2023

33%

Expansió dels equipaments culturals de la ciutat per incrementar la presència de diferents disciplines artístiques (4) 2023

31%

Desenvolupament del Pla Estratègic dels Centres Cívics (3) 2022

61%
55%

La Biblioteca Pilarin Bayés com a referent del nou model de biblioteques d'Europa

Fomentar la lectura entre infants i joves (7) 2023

46%

Desplegament del Pla nacional del llibre i la lectura de Catalunya (1) 2025

75%

Establir la BPB com un espai central de trobada i cohesió social (5) 2023

45%
51%

L'activitat física i el lleure familiar, claus per a la qualitat de vida

L’esport ofereix igualtat d’oportunitats, sense exclusions per capacitat ni gènere, per això cal garantir la pràctica esportiva i l’adequació de les instal·lacions per fer-ho. Fomentar la pràctica i activitat esportiva com a factor de cohesió social i hàbits saludables.

Creació del parc esportiu a la zona del Mas de Bigas (8) 2023

78%

Millores en les connexions de la Zona Esportiva (5) 2023

25%

Nou centre esportiu municipal Patí Vic (8) 2027

53%

Nous equipaments a la zona esportiva (3) 2023

25%

Millores en els equipaments esportius de la ciutat (5) 2023

70%

Ampliar l'oferta activitats per facilitar una activitat física saludable a tothom (4) 2024

56%
63%

La ciutat com a destí esportiu de referència

Promoció de l'esport femení (3) 2024

93%

Acompanyar a la tecnificació esportiva dels esportistes de la ciutat (2) 2023

25%

Celebració d'activitats esportives locals i internacionals (3) 2023

83%

Nou Pla de l'Esport (2) 2023

50%
34%

Implementació del Pla local de Salut

Seguiment del Pla local de Salut (10) 2024

61%

Sensibilització i divulgació d'informació en matèria de salut (2) 2023

42%

Cardioprotecció de la ciutat i sensibilització en temes d’autoprotecció. (0) 2023

0%
56%

Intervenció socioeducativa a la ciutat

Model canvi de mirada formació accions coordinacions (pendent de redacció)

Acompanyar les famílies per al seu empoderament en la criança i la cura dels infants i joves (4) 2025

75%

Projecte socioeducatiu al Medi Obert (3) 2024

100%

En el marc del projecte socioeducatiu al medi obert de la ciutat de Vic hi ha 2 grans blocs. Per una banda el nou model i mirada de la intervenció socio-educativa al medi obert acompanyada per el treball transversal entre Benestar i familia, ciutadania, Joventut i Mediació I per l'altra la intervenció directa amb els joves amb conductes de risc.

Pla local de joventut (4) 2026

17%

Elaboració del Pla Local de Joventut pel període 2026-2031. Aquest pla és una eina de planificació estratègica pel què fa a les polítiques de joventut que s'hauran de desenvolupar en els pròxims ans.

Foment de la participació juvenil (1) 2027

33%

Desenvolupar accions que donin suport a les iniciatives dels grups de joves i entitats juvenils de la ciutat