Bet Piella, Anna Erra i Toni Brachs

‘A Vic compraràs segur’: 700.000 euros per reactivar el comerç de proximitat

L’Ajuntament lliura ajuts directes per poder arribar a més de 800 botigues i serveis per a les persones, i assumirà el cost del lliurament a domicili de les compres fetes al comerç de proximitat

Si des de l’inici de la crisi sanitària l’Ajuntament de Vic va posar en marxa un pla de xoc treballat conjuntament amb tot el consistori amb més de 70 actuacions per ajudar a empreses, autònoms, comerços i la ciutadania en general, ara està treballant en un pla de reactivació del comerç de proximitat “al servei de les persones”, com expressa l’alcaldessa Anna Erra.

 

Aquest pla contempla diverses línies de treball per arribar a més de 800 negocis, a les quals l’Ajuntament destina una partida de 700.000 euros. Una de les darreres actuacions és la posada en marxa de la campanya A Vic compraràs segur, amb un vídeo i un espot promocional per fomentar la compra als comerços i establiments de proximitat, els quals es caracteritzen per un tracte proper, de qualitat i professionalitat. “Volem que la gent torni a anar a comprar a les botigues de la ciutat, on hi comprarà segur gràcies a la seva diversitat i oferta, i amb la garantia de ser una ciutat saludable, pacífica i sostenible”, apunta Erra.

 

“El nostre objectiu és estar al costat del comerç en aquest moment difícil”, subratlla l’alcaldessa. Per aquest motiu el Pla de Suport al Comerç de Proximitat inclou algunes novetats com ara una addenda al conveni entre l’Ajuntament de Vic i l’associació de comerciants Vic Comerç amb la qual es reforçarà la distribució de la compra a domicili que en les últimes setmanes ja han posat en marxa o han reforçat nombrosos comerços i establiments.

 

“És un canal que hem de professionalitzar per donar-hi continuïtat i que quedarà”, avança Bet Piella, regidora de Promoció Econòmica, Ocupació i Comerç. Tal com s’ha fet amb un grup d’agroproductors per distribuir els seus productes, Creacció està treballant en el desenvolupament d’una plataforma que reuneixi tots els comerços de Vic que ofereixin lliurament a domicili. Des d’ara i fins passada la campanya de Nadal, l’Ajuntament de Vic finançarà el repartiment a casa de les compres fetes als comerços associats a Vic Comerç, servei que efectuaran les entitats socials ADFO i Areté.

 

La inversió també inclou l’ampliació de 300 metres de voreres per garantir el distanciament social i l’accés a les botigues en els carrers on les voreres són més estretes (carrer Bisbe Morgades, passeig de la Generalitat, al carrer Pare Huix i al carrer Dr. Salarich), on s’han suprimit 35 places d’aparcament de la zona blava i de càrrega i descàrrega. També la millora de les connexions dels barris del sud per poder-hi accedir amb bicicleta. Tot per fomentar els hàbits saludables en una ciutat que aposta pels desplaçaments sostenibles i la seguretat.

 

 

Ajuts directes als marxants de mercats

 

Una altra novetat que s’ha anunciat aquest migdia als mitjans de comunicació són els ajuts directes que s’oferiran als marxants dels mercats no sedentaris de Vic. Aquests ajuts seran en forma de percentatge de bonificació de la taxa que paguen per venir als mercats setmanals del dimarts, dissabte i diumenge. Aquesta tercera línia d’ajuts directes se sumen als 800 euros que es van destinar a cadascun dels comerços de la ciutat que es van veure obligats a tancar i als 500 euros per als que malgrat no haver tancat van veure reduïda considerablement la seva facturació. Quan els mercats setmanals de Vic puguin tornar a estar a ple rendiment, la intenció de l’Ajuntament també és fer “una campanya de promoció per donar suport al mercat, un dels grans motors turístics de Vic”, segons Piella, i que es podrà veure redistribuït i ampliat per la ciutat.

 

A banda d’aquestes darreres accions, el Pla de Suport al Comerç de Proximitat inclou la mediació del lloguer de locals comercials, de la qual “n’hem hagut de fer molt poca i totes amb resultats positius”, explica la regidora. També s’està treballant en propostes de reactivació del consum amb fórmules com ara els xecs creuats entre comerços, es vol aprofundir en la formació per tal que “els comerços puguin al carro de la transformació digital”, i es vol accelerar la redacció del nou Pla d’Usos per protegir el comerç de proximitat.

 

Toni Brachs, president de Vic Comerç, celebra la implicació de l’Ajuntament de Vic en la reactivació del comerç local. “Vull transmetre optimisme i satisfacció, des del sector comercial veiem molt bé la col·laboració colze a colze amb l’Administració”, explica. Sobre el repartiment a domicili gratuït que es vol impulsar, considera que “ens donarà un valor afegit molt gran”. Des de l’inici de la crisi sanitària, Vic Comerç ha tingut 4 baixes de socis (per tancament de negoci) i 5 altes “que han vingut pel boca-orella”. Brachs destaca la professionalitat dels comerciants de la ciutat: “Malgrat les dificultats, estem preparats, amb les mesures de seguretat a flor de pell, i hem de procurar sortir-ne reforçats”.

 

 

A Vic compraràs segur

 

Podeu visualitzar el vídeo i també l’espot de la campanya A Vic compraràs segur, protagonitzat per l’actor vigatà Jacob Valltramunt (veu en off), la cantant osonenca Ju, autora de la cançó, i els comerços de proximitat de Vic.