‘Vic, slow city’, la nova campanya de promoció turística de la ciutat

Té l’objectiu de donar a conèixer la ciutat a visitants potencials, principalment estrangers, i fidelitzar els visitants actuals

M. Carme Bover i Jordi Cano.
M. Carme Bover i Jordi Cano

L’Ajuntament de Vic activa una nova campanya de promoció turística de la ciutat per difondre a xarxes socials fins a setmana santa, i que a la tardor es reprendrà.

 

Amb el nom de ‘Vic, slow city’, es desgranen els principals atributs de Vic, que es presenta com una ciutat potent a nivell cultural i artístic, amb un patrimoni ric, de gran proximitat humana i plena de possibilitats. Els objectius de la campanya són donar a conèixer la ciutat a visitants potencials i fidelitzar els visitants actuals.

 

 

Una campanya segmentada per públics i països

 

‘Vic, slow city’ és una campanya pensada principalment a un públic d’origen estranger (França, Regne Unit, Països Baixos i Bèlgica), que mostra la ciutat com un destí geogràficament proper a Barcelona però que fa de la tranquil·litat una marca pròpia, en contraposició a l’estrès de la capital catalana. Mai fins ara s’havia dissenyat una campanya tant centrada en aquest tipus de públic, que també busqui informació de Catalunya o Barcelona, turisme actiu, gastronòmic o cultural.

 

La difusió dels vídeos es farà de forma més intensa en el proper mes i mig a través dels comptes de Facebook i Instagram de Vic Turisme, i de manera més gradual fins a la tardor, quan es preveu una nova campanya de difusió. Puntualment, també es reforçarà la difusió de la campanya ‘Vic, slow city’ coincidint amb la celebració d’esdeveniments internacionals rellevants, com per exemple el Mobile World Congress, que tindrà lloc entre el 25 i el 28 de febrer a Barcelona.

 

La regidora de Turisme, M. Carme Bover, ha remarcat que els vídeos de la campanya es dirigiran a tres tipus de visitant: joves, famílies i gent gran, i se segmentaran pels països de procedència.

 

Així, per al públic anglès, estan previstes les accions per a joves i famílies; per al francès, joves, famílies i gent gran, i per Holanda i Bèlgica només públic familiar. “Una segmentació que s’ha realitzat tenint en compte el tipus de turisme que visita actualment la ciutat de Vic”, com ha apuntat Bover. ”Si es detecten canvis en la tipologia de visitants de cada país, es podrà ajustar la campanya a les necessitats”, ha afegit.

 

La previsió d’impacte total de la campanya per a xarxes socials durant el proper d’entre tots aquests països és d’unes 260.000 persones.

 
 

Vic, slow city

 

El creatiu de la campanya, Jordi Cano, ha explicat que un dels reptes de la campanya era “traduir el concepte de ‘Vic, ciutat a la mesura humana’ per un públic en un context diferent, i es va decidir que el concepte ‘slow city’ era l’idoni: evoca una ciutat tranquil·la, amb un espai públic extraordinari, molt dinàmica comercialment, universitària i amb una gastronomia de gran qualitat”.

 

En aquest sentit, s’ha treballat en una campanya emocional, transformant el concepte de ‘Vic, ciutat a la mesura humana’ en un codi persuasiu i publicitari fàcil de comprendre en qualsevol llengua o, fins i tot, sense àudio

 

 

Primavera i tardor, les millors estacions per visitar Vic

 

Les dades dels darrers anys evidencien que les estacions de la primavera i la tardor són les preferides pels turistes per visitar la ciutat, perquè coincideix amb les èpoques de major activitat social i cultural, i també per les condicions climàtiques. “Un dels objectius de la campanya és també ampliar les visites a la ciutat fora d’aquesta estacionalitat i fer-les més estables”, ha remarcat Bover.

 

L’any 2018 l’Oficina de Turisme va atendre 27.434 visitants, principalment d’Espanya i Catalunya (75%), seguits per França (10%). Més d’una vintena de països diferents com Alemanya, Bèlgica, Estats Units, Itàlia, Holanda o Regne Unit, representen el 15% del total.

 

Podeu consultar els vídeos en aquest enllaços: