“Donar el màxim valor al mínim cost”, un dels principals objectius de les estratègies de baix cost

Experts en màrqueting i responsables d’empreses reconegudes analitzen els avantatges i les limitacions d’aplicar accions amb un enfocament més competitiu, en el marc de la Jornada “Estratègies de low cost”

Unes 150 persones han assistit avui dijous, 10 de desembre, a la Jornada “Estratègies de Low Cost. Un enfocament competitiu per a les empreses” organitzada per l’Institut Municipal de Promoció i Economia de l'Ajuntament de Vic (ImpeVic) i la Universitat de Vic (UVic) amb la col·laboració de la Cambra de Comerç de Barcelona i amb el suport de la Diputació de Barcelona. La Jornada s’ha portat a l’auditori Marià Vila d’Abadal, a l’edifici El Sucre de Vic. Es tracta d’una iniciativa dirigida a les petites i grans empreses de la comarca que ha comptat amb la participació d’experts en màrqueting i responsables d’empreses reconegudes els quals han analitzat els avantatges i les limitacions d’aplicar estratègies de low cost dins la cadena productiva.Tot seguit, ha iniciat la primera ponència de la mà de Manel Rovira, conseller delegat de Confisegur, director de Rovira Consultors i professor de la UVic, que ha parlat dels models de negoci low cost. Rovira ha afirmat que el low cost és un concepte integral de negoci i que l’objectiu que s’han de marcar les empreses és “donar el màxim valor al mínim cost”.La sessió matinal ha continuat amb la ponència de Josep-Francesc Valls, professor del departament de direcció de Màrqueting d’ESADE i autor del llibre Fenómeno Low-Cost. Valls ha defensat que el low cost “és un fenomen en expansió al que tots ens hem acostumat i del que ens costarà desacostumar-nos”.Després d’una pausa s’ha portat a terme una taula rodona formada per responsables d’empreses: Bernat Morales, director de Mercadona a Catalunya; Montse Maresch, directora general adjunta d’Ikea a Espanya; David González, director de Compres de Privalia i Jaume Noguer, director general de Victransa. Durant el debat s’han exposat diferents propostes empresarials basades en metodologies de producció i estratègies de mercat, centrades especialment, en les de baix cost.