El secretari de Família, Ramon Terrassa; el regidor de Benestar i Família, Xavier Farrés i la coordinadora del Punt de Trobada de Vic, Rosa Vinyes

45 famílies i 72 infants han fet ús del Servei Tècnic Punt de Trobada de Vic aquest any 2012

El secretari de Família, Ramon Terrassa, i el regidor de Benestar i Família, Xavier Farrés, han visitat avui les noves instal•lacions d’aquest servei, al carrer Virrei Avilés Aquest recurs garanteix la protecció dels interessos de fills i filles durant el règim de visites amb els seus progenitors o familiars

Aquest dimarts, el secretari de Família del Departament de Benestar Social i Família, Ramon Terrassa, i el regidor de Benestar i Família de l’Ajuntament de Vic, Xavier Farrés, han visitat les noves instal•lacions del Servei Tècnic Punt de Trobada de Vic, al carrer Virrei Avilés.

 

Aquest recurs està destinat a atendre i prevenir, en un lloc neutral i transitori i en presència de personal qualificat, la problemàtica que sorgeix en els processos de conflictivitat familiar. Concretament, vetlla per assegurar la protecció dels menors durant el règim de visites de fills i filles en processos de separació o divorci dels progenitors o quan l’Administració n’assumeix la tutela. “L’establiment d’aquest espai a la ciutat i el seu trasllat cap a unes millors instal•lacions denoten la sensibilitat de l’Ajuntament de Vic en aquest àmbit”, ha destacat Terrassa. Per la seva banda, Farrés ha manifestat que amb el trasllat “hem millorat en la qualitat dels espais i el seu comfort”.

 

El Servei Tècnic Punt de Trobada de Vic va començar a prestar servei en aquesta ciutat al 2008, quan va ubicar-se al carrer Sentfores. Aquest 2012 s’ha traslladat al seu local actual. Fins el mes de setembre d’enguany, aquest servei ja ha atès a 45 famílies i ha tingut cura de 72 infants, xifra que en el cas dels infants ja és la més alta des de la seva posada en funcionament.

 

L’equip del Servei Tècnic Punt de Trobada de Vic està format per 4 professionals: una coordinadora, llicenciada en psicologia, i 3 tècnics, un dels quals amb llicenciatura de psicologia.

 

Les noves instal•lacions disposen d’un despatx per a realitzar les tasques de gestió i reunions; dues sales destinades a les visites, la més espaiosa de la qual està habilitada per a les visites dels infants més petits i l’altra per als més grans, i dos despatxos que es comparteixen amb altres serveis que s’utilitzen per a fer els intercanvis.

 

Els Punts de Trobada han de garantir als i les menors el seu dret a relacionar-se amb els seus progenitors o familiars mentre la situació de conflictivitat existeixi, tot vetllant pel benestar emocional i preservant-los de la relació conflictiva o tot tipus de violència de les persones adultes, i en especial de la violència masclista.

 

Existeixen dos tipus de visita, en funció del risc que pot existir cap al menor. En els casos d’alt risc, es mantenen visites tutelades, és a dir, amb un o una professional present a la mateixa sala durant tota la visita. Quan el risc és més baix, les visites són supervisades, amb una observació professional des de dins o fora la sala on té lloc la visita. En cap cas el progenitor o familiar podrà endur-se el nen o la nena fora de les instal•lacions.

 

A Catalunya actualment hi ha 21 Serveis Tècnics Punts de Trobada en funcionament. El més recent en posar en marxa la seva activitat ha estat el servei de Mataró, al setembre d’enguany, i la setmana vinent entrarà en funcionament el 22è Punt de Trobada a la ciutat de Badalona. El nombre d’infants atesos ha augmentat dels 425 de 2005 als 1.675 de 2011.