60 ‘instagramers’ participen a la 1a Trobada #InstaOsona
Durant el cap de setmana, han penjat més de 300 fotos sobre Vic i el Mercat Medieval, i ho poden seguir fent fins dimarts
Una seixantena d’instagramers van participar aquest dissabte a la 1a Trobada #InstaOsona, coincidint amb el primer aniversari d’aquesta comunitat d’Instagram a Osona i amb el Mercat Medieval de Vic, que va animar usuaris de fora de la comarca. Hi van prendre part instagramers de Pineda de Mar, l’Hospitalet de Llobregat, Barcelona, Girona o Celrà.
La trobada, organitzada conjuntament amb l’Ajuntament de Vic, va començar amb la recepció dels participants a la Sala de la Columna per part de la primera tinenta d’alcalde i regidora d’Educació, Comerç i Turisme, Anna Erra, que va subratllar el valor històric de la ciutat en un cap de setmana medieval. Un cop feta la foto de família, els participants van començar a recórrer la ciutat per fotografiar almenys tres punts que se’ls havia comentat prèviament. Podien escollir entre la plaça Major, el Temple Romà, la Catedral, el Museu Episcopal (que van poder visitar gratuïtament), el pont romànic i les adoberies, la muralla i L’Atlàntida. També han hagut de fer, obligatòriament, una foto que captés l’essència del Mercat Medieval.
Els participants a la trobada tenen temps de penjar les seves fotos a Instagram fins aquests dimarts. Durant el cap de setmana, però, ja n’han penjat més de 300, utilitzant les etiquetes #vicmedieval14 i #instaosona. D’aquí a uns dies, s’anunciaran els guanyadors, que sortiran d’una votació popular. El jurat, format pels gestors d’InstaOsona, farà una primera tria de les imatges penjades a Instagram i en seleccionarà cinc. El veredicte final el decidiran els usuaris d’Instagram a partir dels seus “likes”. Tindran un dia per votar i les tres amb més “likes” s’enduran els premis, gentilesa de l’Ajuntament.
El primer premi serà un vol amb globus per la Plana de Vic; el segon, una volta amb caiac pel pantà de Sau, i el tercer, una ruta amb burricleta per l’anella verda de Vic. A més, aquestes activitats van acompanyades del “Pack Vic”, que inclou una visita al Museu Episcopal, un dinar amb tast de productes de la terra, música dalt del campanar romànic o una visita pel centre històric.
La trobada va continuar al migdia amb un dinar a La nova taula, on hi van assistir una trentena de participants que van intercanviar diverses anècdotes.
Des de l’organització, ens donem per satisfets amb la resposta obtinguda i aprofitem per agrair el suport i l’organització de l’Ajuntament de Vic, així com la col·laboració del Museu Episcopal i la Companyia Cervesera del Montseny.
La comunitat InstaOsona va néixer el 6 de desembre del 2013 i, des de llavors, ja ha organitzat tretze concursos. A Instagram, té gairebé 1.600 seguidors i centenars d’usuaris han etiquetat més de 17.700 fotos amb el hashtag #instaosona.
Podeu trobar InstaOsona a:
Instagram: @instaosona
Twitter: @instaosona
Facebook: www.facebook.com/instaosona
Bloc: instaosona.wordpress.com