Imatge de l'exposició

ACVIC descobreix l'escriptura visual de Frederic Amat

El centre presenta 'Espai Llibres', un recull dels treballs de Frederic Amat en el món del llibre. ACVIC també estrena una nova entrega del seu monogràfic dedicat a la ceràmica de la mà de Sama Genís Orriols amb l'exposició "Natures mortes" i enceta un nou capítol de la sèrie Relats fotogràfics amb una fotografia de Pere Puntí

 

ACVIC fa la rentrée aquest setembre descobrint l'escriptura visual de l’artista barceloní Frederic Amat. El centre presenta 'Espai Llibres', un recull dels seus treballs en el món del llibre. "És un llarg itinerari que ens permet copsar bona part dels nuclis per on ha transitat la investigació de la seva escriptura visual", afirma Vicenç Altaió, el curador de l'exposició. El centre estrena també les noves propostes dels seus cicles de ceràmica i fotoperiodisme. L'obertura tindrà lloc al dijous 24 de setembre. 

L'exposició d'Amat (Barcelona, 1952) és un recorregut per les seves obres relacionades amb el món del llibre, ja sigui des de la perspectiva dels seus llibres d'artista, les carpetes il·lustrades o els catàlegs d’arxiu. Són les col·laboracions d'Amat amb una trentena d’escriptors que s’inicien amb J.V. Foix i Joan Brossa. Per la seva creació, el pintor "se serveix de totes les tècniques de reproducció: de les clàssiques calcografies en aiguafort i xilografia a les tintes planes en serigrafia, l'òfset industrial, la fotocòpia o la impressió digital", explica Altaió.

ACVIC també estrena una nova entrega del seu monogràfic dedicat a la ceràmica de l’artista Sama Genís Orriols (Vic, 1965) amb l'exposició "Natures mortes" on mostra el seu "amor profund envers les coses, les coses petites, insignificants, les seves coses", com explica l'artista Toni Casassas Bover. També s'enceta un nou capítol de la sèrie Relats fotogràfics, dedicat al fotoperiodisme, amb una fotografia de Pere Puntí (Vic, 1966), acompanyada d'un text de l'escriptor Jordi Puntí (Manlleu, 1967) i que protagonitzen Pep Guardiola i José Mourinho.