Anna Erra: “L’humor de proximitat d’en Peyu ens ha d’ajudar a treballar conjuntament per la ciutat”
La campanya, que converteix en Peyu en la cara visible de l’Ajuntament de Vic, fomentarà des d’una perspectiva preventiva i en clau d’humor el civisme, la coresponsabilitat i acostarà, encara més, l’Ajuntament amb la ciutadania
L’Ajuntament de Vic ha posat en marxa una campanya “amb humor, constructiva i didàctica” per acostar, encara més, l’administració a la ciutadania i que ajudarà a conèixer els serveis dels que es poden beneficiar els vigatans i vigatanes i fomentarà el civisme i la coresponsabilitat, així ho va anunciar ahir l’alcaldessa Anna Erra acompanyada d’en Peyu, qui en serà la cara visible.
Al llarg de l’any, es visualitzaran nou temes diferents amb “humor de proximitat” per treballar conjuntament per la ciutat amb la intenció de generar canvis d’hàbit en positiu i des d’una manera preventiva. Erra ha detallat que els temes que es tractaran responen a les principals demandes detectades per l’Ajuntament mitjançant la bústia ciutadana, les xarxes socials, les reunions amb entitats i associacions de veïns, trucades telefòniques i correus electrònics, trobades a peu de carrer i espais de participació i processos participatius. A més, s’hi han afegit dues temàtiques vinculades a les polítiques socials amb l’objectiu que es coneguin millor els ajuts econòmics de l’Ajuntament que s’ajusten a diferents perfils i rendes; i s’impulsa el lloguer assequible i la corresponent línia d’ajuts per afavorir la rehabilitació dels pisos en desús a la ciutat.
Per la seva banda, en Peyu ha remarcat que en la campanya “es posa una mica de gràcia per fer arribar temes de coresponsabilitat i civisme als vigatans i vigatanes i entre tots construir una ciutat millor”. Per això, en els diferents vídeos que circularan al llarg de l’any l’humorista s’ha desdoblat en diversos personatges per trencar tòpics. Així, per tractar el lloguer assequible l’humorista s’ha transformat en una anciana que no vol llogar el seu pis perquè té por que li destrossin, o en el cas del foment de l’ús de la bicicleta, per exemple, s’ha convertit en un lladre que roba una bici aparcada i explica quines mesures preventives ofereix l’Ajuntament perquè es pugui recuperar aquest mitjà de transport sostenible.
La campanya, amb en Peyu com a nova cara visible de l’Ajuntament de Vic, abordarà diferents temàtiques al llarg de tot l’any i s’hi tractarà des de la mobilitat sostenible en bicicleta i el transport urbà, els ajuts econòmics per a la ciutadania i els comerços i empreses, el lloguer assequible, la recollida selectiva i la de trastos, la tinença responsable de mascotes i el civisme en l’espai públic.
Els vídeos que formen la campanya es difondran per diferents canals i posteriorment s’aprofundirà en les reunions amb diversos col·lectius específics i amb els veïns.
La campanya es va presentar en la vigília del Dia Internacional de la Bicicleta. És per aquest motiu que el tret de sortida és la peça que promou l’ús d’aquest mitjà de transport sostenible i s’hi expliquen mesures preventives que en permetran la seva recuperació en cas de pèrdua o robatori.
Una acció que es complementarà els propers mesos amb un nou carril de bici al carrer Rafel de Casanova que unirà l’escola Dr. Joaquim Salarich amb el barri de Santa Anna, nous aparcaments per a bicicletes al carrer Soledat, a la zona universitària i a diversos equipaments públics com l’Atlàntida, entre d’altres. A més, tal com es treballarà amb el grup motor d’aquesta campanya, format per persones usuàries habituals de la bicicleta i que treballen conjuntament amb l’Ajuntament per millorar la mobilitat amb aquest mitjà de transport, es pintaran de nou els carrils més utilitzats seguint les seves recomanacions.
Actualment, s’està treballant en la fase de diagnosi del nou Pla de Mobilitat i abans de l’estiu s’aprovarà el Pla Estratègic de la Bicicleta que indica com s’ha d’avançar perquè la ciutat incorpori de la forma més òptima aquest vehicle en el seu dia a dia.
Paral·lelament, l’Ajuntament ja ha sol·licitat una subvenció dins del Pla estratègic de Polígons per poder unir el centre de la ciutat amb els diversos carrils bicis dels polígons industrials.