Aquest dimecres s’ha presentat la Targeta Urbana de Vic. Compres, oci i ciutat
Es tracta d’una targeta client oberta a tots els comerços associats de la ciutat
Aquest dimecres s’ha presentat la Targeta Urbana de Vic. Compres, oci i ciutat en un acte a la Sala de la Columna de l’Ajuntament de Vic. Es tracta d’una targeta que té l’objectiu de fidelitzar el client a les botigues associades de la ciutat. La Targeta Urbana és una iniciativa conjunta de les tres associacions de comerciants de la ciutat, CentreVic, Unió de Comerciants Remei-Estadi i GAP, que es presenten amb el nom comú de Vic Comerç. La iniciativa de la Targeta Urbana rep el suport de la regidoria de Comerç de l’Ajuntament de Vic, la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Barcelona.
L’acte de presentació ha anat a càrrec de la primera tinent d’alcalde i regidora de Comerç de l’Ajuntament de Vic, Anna Erra; el director general de Comerç de la Generalitat de Catalunya, Josep M. Recasens; el diputat de Comerç de la Diputació de Barcelona, Jordi Subirana; el president de CentreVic, Pere Trasserra; el president de la Unió de Comerciants Remei-Estadi, Antoni Brachs; el president del GAP, Enric Garreta i el gerent de CentreVic, Roger Noguer.
En primer lloc, la regidora de Comerç ha destacat la importància “d’anar tots junts a l’hora de promocionar el comerç de la ciutat” i ha afegit que “ la Targeta Urbana permetrà que el comerç de Vic continuï sent un element de referència”. De la mateixa manera s’ha expressat el diputat de Comerç que ha manifestat que “Vic té un teixit comercial important que ha de seguir sent referent per a tota la comarca”.
El director general de Comerç ha destacat que aquesta targeta “és una evolució de la clàssica targeta de fidelització aprofitant les possibilitats que ofereixen les noves tecnologies”. En aquesta línia, s’ha anunciat que està previst que properament neixi una aplicació per smartphone de la targeta. A més, també inclou el portal www.targetaurbana.cat (que estarà en funcionament a partir del dia 10 de desembre) amb informació de la targeta i on el client podrà consultar el seu saldo de diners virtuals que tindrà a cada botiga.
Els presidents de les associacions de comerciants de la ciutat han explicat que la Targeta Urbana de Vic. Compres, oci i ciutat té tres objectius: per una banda, premiar la fidelització dels clients als establiments de la ciutat amb descomptes i sortejos de regals diversos; en segon lloc, millorar els resultats i augmentar les vendes dels propis establiments i, en tercer lloc, que les tres associacions de comerciants guanyin nous associats amb l’objectiu de reforçar-se així com ajudar a consolidar la xarxa Vic Comerç.
El gerent de CentreVic ha exposat que amb aquesta targeta, el client obtindrà uns diners virtuals (€ virtuals), a través dels descomptes que cada establiment li apliqui per cada compra, que podrà acumular i posteriorment bescanviar. “El funcionament serà independent per cada comerç però servirà la mateixa targeta. Cada comerç decidirà la seva política de fidelització”, ha explicat Noguer. Per altra banda, es preveu que Vic Comerç faci campanyes periòdiques de promoció entre els comerços adherits i els clients.
Finalment, la Targeta Urbana de Vic no és un projecte tancat al comerç ja que es preveu que s’hi incorporin entitats, associacions relacionades amb l’àmbit de la cultura, hostaleria, aparcaments, equipaments esportius, entre d’altres. D’aquesta manera, el client gaudirà d’avantatges i descomptes en serveis que s’ofereixen des d’altres organismes de la ciutat.
El llançament de la Targeta Urbana de Vic es farà el proper 10 de desembre i coincidirà amb l’inici de la campanya de Nadal. En aquests moments, en ple procés d’implantació, ja compta amb més d’un centenar d’establiments adherits.