Cent seixanta mestres a la cloenda de la primera fase del Projecte 0-6 a la ciutat de Vic

Es tracta d'un projecte impulsat per l'Ajuntament de Vic i que compta amb la col·laboració de la UVIC-UCC

Un moment de la presentació de la cloenda.
Un moment de la presentació de la cloenda

Més de 160 mestres de les escoles bressol, llars d’infants i d’Educació Infantil de la ciutat de Vic van omplir divendres passat l’Aula Magna de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya per tancar la primera fase del Projecte sobre la coherència i continuïtat a l’etapa 0-6 anys a la ciutat de Vic que impulsa la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament de la ciutat en col·laboració amb la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes de la UVic-UCC a través del grup de formadores d’Educació Infantil del CIFE.

 

Aquest projecte, que té per objectiu donar coherència i continuïtat a l’etapa de 0 a 6 anys a les escoles de la ciutat, ja té sobre la taula un conjunt de propostes i acords que d’ara endavant s’aniran implantant a les diferents llars d’infants, escoles bressol i d’Educació Infantil. Algunes d’aquestes accions previstes preveuen la revisió dels espais i dels temps a l’escola per afavorir l’autonomia i el benestar dels infants, una reflexió i aportació de materials significatiu que fomentin aprenentatge a través de l’experimentació i la participació activa de l’alumnat, una possible reorganització dels espais comuns, com per exemple l’espai exterior que ofereix moltes possibilitats de joc, relació i coneixement de l’entorn. També hi ha propostes per donar més visibilitat als processos d’aprenentatge dels infants a través de la mirada de l’adult amb les eines que ofereix la documentació visual (observació, interpretació, reflexió). És interessant destacar que cada centre té l’oportunitat de transformar aquells aspectes i àmbits que considera prioritari, en acord amb la seva pròpia identitat i respectant la voluntat expressada per part de l’equip de mestres.  Per arribar a aquests acords han calgut cinc trobades durant els darrers vuit mesos, en què les escoles participants, agrupades en cinc grups de treball, han reflexionat i aportat propostes. Amb l’aplicació d’aquestes propostes es posarà en marxa la segona fase del projecte.

 

L’equip de formadores encarregades d’impulsar el projecte ha estat coordinat per la directora de les escoles bressol municipals de Vic, Marta Casellas i la professora Francesca Davoli de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes. L’acte de dilluns va comptar amb la presència del Regidor d’Educació de l’Ajuntament de Vic, Àlvar Solà, i de la tècnica d’Educació, Ester Sanglas.