Comença la col·laboració de Vic i Rupit i Pruit per fomentar el turisme i la promoció econòmica
L’alcaldessa Anna Erra i l’alcalde Albert Marcé signen un conveni estratègic per optimitzar les accions de promoció que fins ara es portaven a terme de forma individual en dos dels principals pols d’atracció turística d’Osona
L’alcaldessa de Vic, Anna Erra, i l’alcalde de Rupit i Pruit, Albert Marcé, han signat aquest matí un conveni de col·laboració estratègica per desenvolupar accions conjuntes que ajudin a fomentar el turisme i la promoció econòmica en dos dels principals punts d’atracció turística de la comarca d’Osona.
Erra remarca que l’acció bilateral ha d’ajudar a revertir positivament en el turisme dels dos municipis, contribuir a la millora del turisme a la comarca, potenciar la mobilitat intercomarcal i allargar les estades.
El conveni, amb una vigència de dos anys amb possibilitat de renovar-lo, afavoreix la creació de paquets turístics conjunts, promou l’intercanvi de suports publicitaris i d’informació promocional turística i la posada en marxa d’accions promocionals conjuntes, entre altres.
Totes aquestes accions seran revisades per la comissió paritària de seguiment que es crearà com a fruit del conveni signat avui a Rupit i Pruit. La comissió comptarà amb representació política i tècnica dels dos consistoris osonencs.
La signatura també ha comptat amb l’assistència de la regidora de Cultura i Turisme de l’Ajuntament de Vic, Susagna Roura, i representants de l’equip de govern de l’Ajuntament de Rupit i Pruit.
Primer Pla Estratègic de Turisme de Vic
El primer Pla Estratègic de Turisme de Vic té una visió estratègica fins a l’any 2025 amb l’objectiu de posicionar la capital d’Osona en l’àmbit turístic cultural i amb un turisme visitant responsable, cívic i de qualitat que ajudi a conservar l’autenticitat, el patrimoni, el civisme i la cultura vigatana i que sàpiga rebre l’hospitalitat de la ciutat. El centre històric de Vic s’ha de convertir en un centre neuràlgic que promogui i impulsi al turisme a conèixer els diversos barris de Vic i municipis de la comarca.
La personalitat, el model de ciutat ideal per visitar i passejar, el poc desenvolupament turístic i el potencial i caràcter del patrimoni turístico-cultural són quatre de les idees que giren al voltant del pla.
El Pla es va treballar abans de la pandèmia, fet que ha permès adaptar-lo a la situació i fer un document obert a canvis i actualitzacions.