Conferència inaugural del curs escolar 2009-2010 de Vic
Durant la inauguració es varen presentar els materials didàctics “Vic, la meva ciutat” que es treballaran a totes les escoles de Vic
La conferència “Escoles que aprenen, la gestió del canvi”, pronunciada per la directora del Col·legi Montserrat de Barcelona i llicenciada en Filosofia i Lletres, Montserrat del Pozo, va inaugurar el curs escolar a la ciutat de Vic. Durant l’acte es varen presentar els materials didàctics de “Vic, la meva ciutat”, elaborats per un equip de mestres de la ciutat coordinats per la Universitat de Vic i que totes les escoles de la ciutat treballaran amb els alumnes amb l’objectiu que coneguin millor la ciutat. La conferència es va fer ahir dijous dia 1 d’octubre i va estar presidit per la regidora d’Educació, Anna Erra. El representant de la Universitat de Vic, Ramon Rial i la representant del grup de mestres que han elaborat els materials didàctics, Dolors Fontarnau, varen ser els encarregats de presentar el projecte, que pretén que els alumnes “aprenguin i coneguin la ciutat, per estimar-la i preservar-la,” en paraules de Fontarnau. La regidora d’Educació, Anna Erra, va explicar que els materials didàctics estan pensats sobre el concepte de ciutat educadora, ja que “l’educació és un projecte col·lectiu i és objectiu de tots”. Erra també va agrair al grup de mestres i la Universitat de Vic pel seu treball en el projecte dels materials didàctics i que “dota els alumnes de més eines per estimar la ciutat”. Finalment, Erra va lliurar un exemplar dels materials a tots els professors i professores que hi han intervingut. La conferència de la directora del Col·legi Montserrat de Barcelona i llicenciada en Filosofia i Lletres, Montserrat del Pozo, es va basar en la gestió de les transformacions a les escoles que pretenen millorar les capacitats educatives i socials de l’alumnat, tot posant l’exemple de la seva llarga experiència docent al Col·legi Montserrat. Del Pozo va destacar que el recurs més preuat de les escoles és el professorat i que “la bona organització escolar és la millor eina per lluitar contra el fracàs escolar”. Durant l’explicació, Del Pozo va destacar que les transformacions a les escoles per a millorar els objectius de l’alumnat passen per una revisió del currículum, de la metodologia i de l’avaluació que es fa dels alumnes, així com la definició exacta tant del rol de l’alumne/a com del professorat, la millora en l’organització i la millora dels espais arquitectònics, que han de donar suport a tot el projecte educatiu. Del Pozo també va destacar que el professor “ha de ser un entrenador de l’alumnat” i que “com més es defineixi a quins objectius volem arribar, més il·lusió i més ràpidament voldrem arribar-hi”.