L’alcaldessa i el regidor d’educació a l’Escola Vic-Centre

Dos centres educatius públics de Vic seleccionats pel Programa Escola Nova 21

Des de l’Ajuntament se seguirà treballant al costat dels centres que aposten per una millora constant i treballen per impulsar iniciatives pioneres

L’alcaldessa, Anna Erra, s’ha mostrat molt satisfeta per la selecció de dos centres escolars públics de Vic al Programa Escola Nova 21 ja que demostra la bona salut que gaudeix l’educació a la ciutat. Tant és així que ha manifestat: “Em fa il·lusió poder dir que dos centres de la ciutat s’han incorporat en aquest programa de renovació pedagògica ja que mostra la voluntat d’estar al dia en l’àmbit pedagògic”.

 

La inclusió al programa, que promou les competències transversals i està orientat a proporcionar competències per a la vida, arriba després d’haver mostrat l’interès dels dos centres vigatans i haver acceptat el compromís d’aplicar millores i recollir indicadors.

 

Tant la directora de l’Escola Vic-Centre, Marta Muñoz, com la de l’Institut La Plana, Dolors Collell, han compartit la il·lusió perquè suposa fer un salt endavant i fer front a nous reptes. Un salt que equival a generar una nova manera de treballar, amb la mirada centrada en rebaixar el fracàs escolar, i adaptar la metodologia, canviant l’organització d’espais i redistribuint-los.

 

La notícia ha arribat després que el mes de maig es fes una crida oberta per seleccionar 200 escoles de Catalunya candidates a formar part d’un procés d’innovació al llarg de tres anys. Aquesta convocatòria ha catalitzat un interessat i profund debat en centenars de centres catalans i s’ha tancat amb 481 centres, incloent els impulsors, dins del programa. D’aquests, un 68% són públics -com en el cas de Vic- i un 32%, concertats.

 

D’entre tots els centres participants de Catalunya, en què un cop més el país torna a ser pioner en l’àmbit educatiu, el proper mes de desembre se seleccionarà una mostra representativa de 30 centres que participaran al pla pilot amb la metodologia de canvi. A partir d’aquí els centres escollits rebran acompanyament, formació i capacitació intensius. Paral·lelament es posarà a l’abast de tots els centres una eina d’autodiagnosi que permetrà a cada centre contrastar en qui punt es troba en relació als quatre eixos del marc d’escola avançada.