El màrqueting experiencial, un valor afegit de la gestió empresarial actual
Carlos Jordana ha conduït la ponència d'avui davant de més de 100 persones
Aquest matí ha tingut lloc la primera jornada del nou cicle de Trobades Empresarials Vic 2007 a l'edifici el Sucre de Vic. La primera xerrada a càrrec del ponent Carlos Jordana ha estat seguida per més de 100 persones.
Jordana és llicenciat en Ciències Econòmiques i Empresarials per la Universitat Autònoma de Barcelona. Actualment és professor d'ESADE en Executive Education i soci director de la consultora Merk2 Business Project Innovation especialitzada en la millora competitiva de les organitzacions.
El ponent ha ressaltat la importància del màrqueting experiencial com un dels eixos imprescindibles a tenir en compte a la gestió actual de l'empresa. Aquest concepte innovador es refereix a la importància que té l'experiència lligada al producte. D'aquesta manera s'arriba a la conclusió que més enllà de vendre un producte concret, tangible, es venen experiències vinculades a l'emoció. Així s'ha de treballar amb una nova metodologia d'enfocament comercial que permet alinear tots els recursos de l'organització sobre aquest mateix eix.
La segona part de la trobada ha acollit una taula rodona amb la participació d'empreses de la comarca per exposar les seves experiències en el camp del màrqueting. ɳ el cas de Carme Saez, directora de màrqueting i responsabilitat social corporativa de l'empresa La Farga Lacambra. Saez ha exposat el canvi de rumb que ha seguit l'empresa: de vendre coure com una simple matèria primera "a vendre solucions en coure".
Un altre cas ha estat el de Mia Carol, soci director de perruqueries de Carol Bruguera que ha remarcat la importància que s'ha de donar al personal de l'empresa, com a un dels principals clients. D'altra banda, el soci fundador de Planet Hair empresa de mobiliari de perruqueria, Carlos Gallifa, ha explicat que la seva estratègia de màrqueting es centra a vendre tot l'entorn d'una perruqueria, el servei afegit d'un assessorament correcte al client final així com un bon control en el seguiment de la post venda.
Finalment, també ha participat Francesc Galí, director de màrqueting de La Sirena, que ha posat l'accent en satisfer les necessitats actuals dels consumidors "donar solució a l'àpat diari del consumidor".
La pròxima Trobada Empresarial tindrà lloc el pròxim dimecres 9 de maig sota el títol "Comunicació interna... bon funcionament a l'organització" a càrrec del professor Sebastià Serrano i Ferran Ramon Cortés.
Jordana és llicenciat en Ciències Econòmiques i Empresarials per la Universitat Autònoma de Barcelona. Actualment és professor d'ESADE en Executive Education i soci director de la consultora Merk2 Business Project Innovation especialitzada en la millora competitiva de les organitzacions.
El ponent ha ressaltat la importància del màrqueting experiencial com un dels eixos imprescindibles a tenir en compte a la gestió actual de l'empresa. Aquest concepte innovador es refereix a la importància que té l'experiència lligada al producte. D'aquesta manera s'arriba a la conclusió que més enllà de vendre un producte concret, tangible, es venen experiències vinculades a l'emoció. Així s'ha de treballar amb una nova metodologia d'enfocament comercial que permet alinear tots els recursos de l'organització sobre aquest mateix eix.
La segona part de la trobada ha acollit una taula rodona amb la participació d'empreses de la comarca per exposar les seves experiències en el camp del màrqueting. ɳ el cas de Carme Saez, directora de màrqueting i responsabilitat social corporativa de l'empresa La Farga Lacambra. Saez ha exposat el canvi de rumb que ha seguit l'empresa: de vendre coure com una simple matèria primera "a vendre solucions en coure".
Un altre cas ha estat el de Mia Carol, soci director de perruqueries de Carol Bruguera que ha remarcat la importància que s'ha de donar al personal de l'empresa, com a un dels principals clients. D'altra banda, el soci fundador de Planet Hair empresa de mobiliari de perruqueria, Carlos Gallifa, ha explicat que la seva estratègia de màrqueting es centra a vendre tot l'entorn d'una perruqueria, el servei afegit d'un assessorament correcte al client final així com un bon control en el seguiment de la post venda.
Finalment, també ha participat Francesc Galí, director de màrqueting de La Sirena, que ha posat l'accent en satisfer les necessitats actuals dels consumidors "donar solució a l'àpat diari del consumidor".
La pròxima Trobada Empresarial tindrà lloc el pròxim dimecres 9 de maig sota el títol "Comunicació interna... bon funcionament a l'organització" a càrrec del professor Sebastià Serrano i Ferran Ramon Cortés.