El Mercat de Música Viva de Vic clou la seva 20a edició amb èxit

Els concerts de divendres i dissabte congreguen un bon nombre d’espectadors als 15 espais del Mercat. Els concerts de Pau Riba i Gossos omplen la plaça Major de Vic

El Mercat de Música Viva de Vic clou la seva 20a edició amb èxit.

Del 18 al 21 de setembre, Vic ha esdevingut la capital de la indústria musical del país. Quan avui els concerts de Menaix a truà (Plaça Major, 13 h) i Tomeu Penya -amb Perico Linale Big Band- (Plaça Major, 19 h) tanquin la 20a edició del Mercat de Música Viva de Vic (MMVV), es preveu que l’afluència de públic haurà estat sensiblement superior a la de les darreres edicions (sobre els 100.000 espectadors) i cal destacar el fet que tots els concerts han despertat l’interès de la gent, que s’ha repartit en els 15 espais del Mercat, gràcies sobretot a la ordenació del programa en espais i nits temàtiques. La climatologia, si bé no ha estat del tot favorable, ha permès que es portessin a terme totes les actuacions i les dues darreres nits han congregat la major part de públic d’aquesta emblemàtica edició. Els concerts de dissabte nit a la Plaça Major (Pau Riba, Plouen Catximbes i Gossos), els d’altres espais a l’aire lliure, i les actuacions de Pascal Comelade i Momo, al Cinema Vigatà, o de Quico el Célio, el noi i el mut de Ferreries, a La Pietat, són entre d’altres una clara prova que el MMVV segueix sent el principal aparador del sector musical de l’estat. Per Josep Burgaya, president de l’ImpeVic i 2on tinent d’Alcalde de Vic, es consolida el “paper important del Mercat al servei del país en l’àmbit de la música, en el marc del Contracte-Programa entre el consistori i la Generalitat de Catalunya, i amb una qualitat artística alta en les actuacions i un pavelló comercial dinàmic on la gent es troba i fa negoci en el millor sentit de la paraula”. Burgaya remarca el dinamisme que els dies de Mercat donen a la ciutat i la “alta participació i implicació ciutadana, amb l’assistència als concerts i, fins i tot, accions improvisades que constitueixen una veritable programació alternativa i complementaria a l’oferta oficial”. Per Josep Maria Dutren, delegat de música de l’ICIC de la Generalitat de Catalunya, l’oferta artística al Mercat demostra que “a Catalunya podem dir, sense complexes, que tenim bona música”. La 20a edició del MMVV ha aconseguit recuperar escenaris, com la Jazz Cava, que ja tenen la resta de l’any un dinamisme cultural a la ciutat. Per Dutren “la fira de professionals ha bullit i el programa musical emergent també ha estat exitós, enmig d’un cartell oficial amplíssim i variat, i l’organització ha aconseguit garantir una qualitat tècnica de les actuacions òptima, complint amb un dels objectius fixats per aquest any”. Un clar exemple d’això és la gran carpa pels dos escenaris de El Sucre que s’ha estrenat enguany i que preserva els concerts de les possibles inclemències meteorològiques. Nous objectius per l’edició 2009 Josep Maria Dutren ha anunciat que el camí de 4 anys de Contracte-Programa només s’ha iniciat. “El Mercat d’enguany ha estat un èxit que superarem el 2009, reforçant la presència de programadors internacionals i apostant per les produccions pròpies, sobretot en aquells gèneres i especialitats que no tenen tanta dinamització en el nostre país, com ara els espectacles familiars”, afirma Dutren. Per Lluís Puig, director artístic del MMVV, “l’aventura de confeccionar una programació artística d’interès pel públic i, sobretot, pels professionals, amb una qualitat tècnica de nivell i igual per a tots els grups s’ha pogut acomplir per part de l’organització i hem aconseguit que tots els escenaris interessessin a la gent”. Pel nou director artístic del Mercat “la manca de males notícies en el decurs de 4 dies d’intensa programació és la millor notícia”. Puig encara la propera edició convençut que “el Mercat de Vic serà un reflex de la trajectòria del sector en els propers 12 mesos, que s’augura molt positiva”. Per la seva banda, Eva Vilaró, co-directora del programa In-Victro, ha destacat que la millora tècnica als escenaris emergents “ens han permès consolidar una oferta estable i diferenciada dins del cartell del Mercat”. Augmenta la presència de professionals Les xifres relatives a la visita de professionals confirmen la bona salut del sector i consoliden la tasca de promoció que s’està portant a terme des de la pròpia indústria i les administracions davant dels nous reptes en l’àmbit de la música. A la 20 a edició del Mercat de Música Viva de Vic s’han acreditat més de 1300 professionals –sense comptar el músics actuants -, dels quals uns 200 han estat periodistes. Això suposa un increment superior al 15% respecte l’any passat. Cal destacar també la bona resposta dels programadors internacionals (uns 30) i de la resta de l’estat (més de 170), fruit de la tasca de promoció que el Mercat ha portat a terme en els darrers deu mesos. La presència de 16 Comunitats Autònomes (entre d’altres, Andalusia, Aragó, Canàries, Galícia, Balears, Madrid, País Basc, País Valencià) i 14 països (entre d’altres, França, Portugal, Itàlia, Anglaterra, Argentina, Brasil, Colòmbia, Marroc, Bèlgica) i un pavelló comercial amb 64 estands són altres indicadors de la bona projecció que ha tingut el Mercat d’enguany. La 20a edició del MMVV ha liderat encontres professionals de primer nivell, com el II Foro Estatal de Músicas Populares del INAEM (Ministerio de Cultura), el III Congrés estatal de Sales de Música en directe ACCES i la I Trobada de la Xarxa de Cases de la Música, a banda de les habituals jornades de l’Oficina de Difusió Artística de la Diputació de Barcelona, de l’Associació Professional de Representants, Mànagers i Promotors de Catalunya (ARC) o de la comissió artística del Circuït Ressons. El Mercat de Música Viva de Vic (MMVV) ha programat més de 140 concerts en 4 dies, dels quals prop de 50 són nous treballs discogràfics i presentacions en directe. El Mercat de Música Viva de Vic està organitzat per l'Ajuntament de Vic, a través de l’Institut Municipal de Promoció Econòmica de Vic, amb el suport del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació de la Generalitat de Catalunya. Hi col·laboren l’Institut Ramon Llull, la Diputació de Barcelona i el Ministerio de Cultura. El MMVV compte aamb el patrocini d’Estrella Damm.