El Mercat de Música Viva de Vic conclou la seva 33a edició amb la participació de més de 600 professionals

Més de 17.000 persones han assistit com a públic, amb una resposta tant entusiasta com respectuosa amb les mesures sanitàries

Zoo en concert.
Zoo en concert

 

El Mercat de Música Viva de Vic conclou avui la seva 33a edició amb la participació de 626 professionals acreditats. En una edició encara marcada per la pandèmia, l’organització valora positivament les xifres d’assistència per part d’un sector que reclama més esdeveniments que ajudin a reactivar-lo.

 

L’activitat professional del MMVV Pro Catalan Arts, que ha durat tres dies i s’ha concentrat a L’Atlàntida, ha comptat amb la presentació de 50 empreses en pitchings i la celebració de 340 speed meetings (reunions ràpides a l’àrea de negoci). La trobada ha abastat bona part de les àrees del sector, des de discogràfiques fins a empreses de booking, management, producció, marketing i relacions públiques, fires, festivals i equipaments com teatres i auditoris, entre altres.

 

Del total de 626 acreditats, 494 són catalans i 92 de la resta de l’Estat, de totes les Comunitats Autònomes. Malgrat les limitacions de mobilitat imposades pel covid-19, han pogut ser a Vic 40 professionals internacionals. Han vingut persones de França, Bèlgica, Regne Unit, Eslovàquia, Hongria, Itàlia, Portugal, Colòmbia, Veneçuela, Argentina, Xile, Austràlia i Moçambic. No obstant, i per culpa de la pandèmia, no han pogut arribar totes les persones que estaven previstes. Quant a la presència de premsa, més de 50 mitjans de comunicació han cobert informativament el tret de sortida de la tardor musical a Catalunya.

 

Pel que fa a l’activitat online, la trentena de concerts enregistrats aquests dies es podran recuperar a partir de dilluns a la zona professional del web, notablement millorada respecte l’edició 2020.

 

Per altra banda, fins a 26 concerts han fet ‘sold out’, dels 62 concerts presencials que s’han celebrat a Vic entre dimecres i dissabte. En total, més de 17.200 persones han assistit com a públic, sense comptar professionals acreditats. En tots els concerts s’ha respectat el protocol sanitari, amb un seient assignat per persona i obligatorietat de mascareta durant l’actuació.

 

Una vintena d’artistes han estrenat els seus nous projectes en aquesta edició del MMVV. És el cas de Jansky –el duet mallorquí format per Jaume Reus i Laia Malo– que va protagonitzar l’espectacle inaugural amb la presentació d’Insecta Dance Music, una barreja de poesia, electrònica i visuals amb el so d’insectes com a element central, o The Excitements, que presentaven àlbum i vocalista, la somali Kissia San. Roger Mas va estrenar, en un teatre ple, Totes les flors, el disc que marca el seu 25è aniversari dedicant-se a la música, i El Petit de Cal Eril estrenava l’esperat N.S.C.A.L.H (No Sabràs Com Acabarà La Història), un disc on canta en català, castellà i italià.

 

Tant públic com professionals van donar una molt bona resposta a María Peláe, Anna Ferrer –que presentava espectacle dirigit per El Niño de Elche–, Elkin Robinson, María Yfeu, Emlan i Rodrigo Laviña y su Combo.

 

Des de l’organització es valora molt positivament la responsabilitat que totes les persones assistents han mostrat amb la situació sanitària. En un esforç extra per contenir l’aforament i respectar en tot moment les mesures de seguretat, el Mercat fa, en aquest sentit, un molt bon balanç de la tornada a la presencialitat.

 

Gràcies a la col·laboració internacional amb l’Instituto de la Música de Argentina (INAMU), els artistes Valdés, Diego Martez, Agustina Paz i Noelia Sinkunas han pogut actuar al MMVV de manera online. El MMVV també forma part de diferents xarxes professionals relacionades amb el sector, com l’ETEP (programa d’intercanvi de talent musical europeu finançat per la Unió Europea), l’FWMF (Forum of Worldwide Music Festivals), l’EJN (European Jazz Networld), GLOMMNET (Global Music Market Network), ADIMI (Asociación para el Desarollo de la Industria Musical Iberioamericana), La Red (Red Estatal de Teatros, Auditorios, Circuitos y Festivales de Titularidad Pública) i AMCS (Atlantic Music Conference Symposium), i realitza intercanvis promocionals amb els festivals-convencions Womex (Europa), MaMA (París, França), MIL, Jazzahead (Bremen, Alemanya) i BIME (Bilbao).

 

Enguany, el Mercat ha rebut el suport d’institucions com Acción Cultural Española (AC/E), que ha contribuït a fer possibles els viatges i allotjaments de professionals internacionals, i ha comptat amb el patrocini de Goufone i Estrella Damm. També les institucions autonòmiques AGADIC (Galícia), Junta de Andalucía, CEMART (Extremadura), IEB (Balears), Institut Cultura Govern Valencià i Etxepare Euskal Institutua han cofinançat els viatges dels seus artistes. El Mercat de Música Viva de Vic manté la col·laboració amb Acadèmia de la Música de Catalunya, ARC, APECAT, ASAC, Cases de la Música, Taller de Músics, Esmuc i Concurs Sona9, algunes de les quals han contribuït a dissenyar la programació OFF.

 

D’acord amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), en aquesta edició del Mercat tots els escenaris han portat el segell d’accessibilitat, garantint uns espais accessibles i amb bona visibilitat, de la mateixa manera que s’ha dut a terme la interpretació en llengua de signes als concerts de Roger Mas, Sílvia Comes i Cesk Freixas.

 

Quant a la igualtat de gènere, el MMVV ha acollit un any més l’assemblea de l’Asociación de Mujeres de la Industria de la Música (MIM) i forma part, des de l’any passat, de la plataforma Key for Change. En qüestions de sostenibilitat, enguany el MMVV ha introduït WC ecològics en alguns escenaris, així com gots reciclables, entrades digitals i energia verda en tots els escenaris.

 

En la clausura de la 33a edició i amb molt bones sensacions, l’organització del Mercat de Música Viva de Vic ja arrenca a treballar per una edició 2022 millor.