El Mercat de Música Viva de Vic posa en marxa la seva 20a edició que se celebrarà del 17 al 21 de setembre
Més de 100 actuacions, seleccionades entre 600 propostes, conformen un Mercat centrat en la cançó, les músiques del món, el pop-rock, el hip hop i el jazz
Cada mes de setembre, i durant 5 dies, el Mercat de Música Viva de Vic (MV) acull més d’un centenar de concerts, al voltant de 100.000 espectadors, més de 1000 professionals i uns 100 periodistes especialitzats. Aquestes xifres demostren la importància d’un certamen consolidat, tan en el vessant professional com per al públic en general. Una cita de referència que enguany arriba a la seva vintena edició i se celebrarà del 17 al 21 de setembre, sota la direcció artística de Lluís Puig. Des que es va acabar el termini de presentació de propostes el passat 31 de març, amb la rebuda de més de 600 sol·licituds, l’organització del Mercat treballa activament per tancar un programa de concerts i activitats que es presentarà al sector i als mitjans de comunicació el proper mes de juny. Un programa que busca posar en contacte d’una manera més eficaç a tots els agents del sector, generant eines i canals per a la difusió i exportació de la música catalana i de propostes d’arreu de l’estat, sense deixar de banda l’escena internacional. En l’àmbit professional el MV’08 comptarà amb el pavelló comercial i l’escenari de showcases, organitzarà jornades tècniques i serà espai de trobada dels importants encontres que ja es venen celebrant any rere any. En el vessant artístic, la mostra musical s’articula en dos blocs: la Secció Oficial (showcases i concerts de nit) i l’Escena Off integrada per l’Invictro, per Diversons, de la Fundació Obra Social de La Caixa i centrat en les músiques el món, les semifinals del concurs Sona 9, les propostes de Fressa (Moviment Musical d’Osona). Cal destacar que per primera vegada el Mercat i Invictro col·laboraran estretament per tal de garantir les millors condicions tècniques i artístiques a les propostes escollides per aquesta escena emergent. L’especial atenció a la cançó d’autor, al jazz i a les músiques del món, i la reordenació dels escenaris en espais temàtics són també algunes de les novetats d’aquesta edició. El Mercat de Música Viva de Vic està organitzat per l'Ajuntament de Vic, a través de l’Institut Municipal de Promoció Econòmica de Vic, amb el suport del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació de la Generalitat de Catalunya. Hi col·laboren l’Institut Ramon Llull, la Diputació de Barcelona i el Ministerio de Cultura. L’Ajuntament de Vic -a través de l’Institut Municipal de Promoció Econòmica de Vic (ImpeVic)- i el Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació -a través de l’Institut Català de les Indústries Culturals (ICIC)- van signar el mes de desembre de 2007, per primera vegada, un contracte programa que reforça el paper del Mercat de Música Viva de Vic com a punt de referència i de trobada per al món de la creació, la difusió i la promoció musical de Catalunya i de la resta d’Europa. El contracte programa defineix el MMVV com un instrument de la política musical del Departament i té una vigència de quatre anys, a partir d'aquesta edició.