El conseller de cultura, la regidora de Fires i Mercats i el director del MMVV junt amb altres organitzadors del Mercat

El Mercat de Música Viva de Vic presenta gairebé setanta propostes per descobrir

Del 12 al 16 de setembre, Vic capital de la música

La 24a edició del Mercat de Musica Viva de Vic (MMVV) que es durà a terme del 12 al 16 de setembre comptarà amb gairebé setanta propostes musicals pensades per donar resposta a les necessitats del programadors i propiciar la compra-venda de produccions musicals, objectius fonamentals del MMVV.

Vic, com a Mercat que és, vol ser el punt de trobada referent del sector musical, contribuir a dinamitzar la indústria musical del país, esdevenir un espai de reflexió sobre la música i la seva indústria, contribuir a donar eines perquè el sector pugui créixer i mantenir-se, i ser una eina eficient per la indústria musical del país.

 

Per a la consecució d’aquests objectius, la 24a edició presenta algunes novetats dins del MVLab –apartat professional del Mercat de Musica Viva de Vic- com són els nous formats d’espais a la zona professional que donen resposta a les necessitats actuals o l’ampliació dels speed meetings. A més, també s’ha reformulat el Premi Puig-Porret que passa a ser un premi al millor projecte de creació musical i que manté els 10.000 euros de dotació econòmica.

El Mercat de Música Viva de Vic presenta enguany noves propostes musicals fruit de diversos convenis internacionals. Cal destacar l’acord amb la Cooperativa da Música de Minas, un organisme que depèn del govern de la regió de Minas Gerais al Brasil i que impulsa la música del territori. Fruit d’això, el MMVV programarà dos grups locals. En matèria de sinergies internacionals, també cal destacar la coproducció que s’estrenarà al MMVV amb un dels grups en alça de l’escena tradicional coreana, Jeong Ga Ak Hoe, que coincidirà amb la guitarrista, Marta Robles, una de les referències de l’escena flamenca actual. Aquest projecte uneix dues de les músiques mes tradicionals i originals de l’escena internacional: pansori i flamenco. La proposta és una producció del MMVV, Jeong Ga Ak Hoe i el Taller de Musics, amb la col•laboració de KAMS.

 

El MMVV continua generant acords de col•laboració amb els principals festivals de música a nivell internacional com són el Womex, MaMa Paris (Franca), c/o Pop (Alemanya), Medimex (Italia), Celtic Connections (Escocia), Canadian Music Week (Canada) o Jazzahead (Alemanya).

 

Durant el Mercat, Vic esdevé la capital de la música en directe i és per això que s’organitzen diverses trobades, reunions i fòrums pensats per als professionals. Al voltant de 30 d’activitats de dia s’organitzaran del 12 al 16 de setembre.

 

Abonaments

 

Una de les novetats importants es la posada en marxa d’uns abonaments que permetran bescanviar-los per cinc entrades a preu reduït de concerts diferents. Es pretén així que el públic descobreixi les propostes que es donen a conèixer al MMVV. L’abonament que té un preu de 30 euros (venda anticipada) podrà adquirir-se a través dels canals de venda habituals del MMVV: Codeticket i Atrapalo.

 

Inauguració

 

Mayte Martin serà l’encarregada d’obrir el Mercat de Música Viva de Vic d’enguany. Ho farà amb la seva nova proposta en la qual fa una recopilació dels boleros més importants acompanyada d’una potent banda de musics. La cantant farà a Vic la presentació d’un projecte que va enregistrar en directe a Luz de Gas el passat mes de maig.

 

La resta de la programació esta dividida entre l’MVLab pensada més per a professionals, però oberta a tothom i la programació de festival, pensada per a un públic transversal i més ampli, destinada a celebrar l’estat de la musica del país. Aquesta programació es la que es desenvolupa a la plaça Major i al Sucre. En total seran gairebé setanta de propostes que es presentaran a Vic. El Mercat també comptarà amb tres capítols OFF: Sona 9, Diversons i Vic Jove, organitzats pel Grup Enderrock, l’Obra Social “la Caixa” i la regidoria de Joevs de l’Ajuntament de Vic, respectivament i que compten amb el suport del MMVV.

 

 

 

Vuit escenaris

 

Pel què fa als espais, s’incorpora una nova carpa a l’Atlàntida amb un aforament d’un centenar de persones pensada per acollir les propostes més íntimes que busquen la proximitat amb el públic. En total la 24a edició del MMVV comptarà amb vuit escenaris: Plaça Major, Teatre Atlàntida, Auditori Atlàntida, Carpa Vermella, Carpa Negra, Jazz Cava, Sucre i Placa de la Catedral.

 

Mercat de Música Viva de Vic

 

El Mercat de Música Viva de Vic es la fira musical de Catalunya que reuneix a tot el sector de la indústria musical. Des de 1988, cada setembre i durant quatre dies, la ciutat de Vic acull agents de tots els àmbits de la musica, vinguts d’arreu del món per conèixer noves propostes, assistir a fòrums, intercanviar coneixement i comprar i vendre música.

 

Dins del Mercat de musica Viva de Vic hi ha el MVLab amb una programació pensada per a professionals i amb l’objectiu de promoure la contractació. Dins del MVLab també s’inclouen totes les activitats per a professionals: reunions, debats, speed meetings, etc.

 

El Mercat de Música Viva de Vic esta organitzat pel Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i per l’Ajuntament de Vic. Compta amb el patrocini
d’Estrella Damm.

 

Presentació

 

El Mercat de Música Viva de Vic ha construït un pont entre continents, pel qual la cultura i les iniciatives musicals travessen en tots dos sentits. Amb seu al sud d’Europa, el MMVV crea xarxes internacionals de professionals i genera nous espais de creació fomentant la col•laboració entre artistes de tot el món.

A nivell estatal, Vic es la plataforma per presentar grups, crear complicitats, i generar espais de cooperació i intercanvi, en el marc d’un esdeveniment únic a tot el territori espanyol. En definitiva, el Mercat de Música Viva de Vic és imprescindible per descobrir els sons que bateguen, principalment, a Catalunya, Espanya i l’arc mediterrani, però també a la resta del món.

 

Objectius

 

Els objectius fonamentals del Mercat de Música Viva de Vic es propiciar la compra i venda de produccions musicals, ser el punt de trobada del sector, dinamitzar la indústria musical, exportar el talent musical del nostre país, donar resposta a les necessitats del programadors, oferir un espai de networking, esdevenir un espai de reflexió sobre la musica i la seva industria, contribuir a donar eines perquè el sector pugui créixer i mantenir-se, oferir eines innovadores i pràctiques per a la industria musical, i sobretot, ser una eina eficient per a la industria musical del país.

 

El cartell

 

La imatge gràfica del MMVV d’enguany és obra de Jordi Musquera que ha apostat per posar èmfasi a la música entesa com a sensació que es capta, es percep i es gaudeix a traves de diversos sentits, no només de l’oïda. També s’ha volgut destacar el vessant sensitiu que suposa un mercat de musica, en que conflueixen una gran diversitat d’estils, i per tant, de sensacions. A més, el cartell també reflecteix la varietat d’estils que es poden trobar al Mercat de Música Viva de Vic, i ho fa amb una imatge totalment atemporal.

 

Premi Puig Porret

 

Entre les novetats de la 24a edició del MMVV, cal destacar el nou plantejament del Premi Puig-Porret que premiarà la creació d’un espectacle de música en directe. El guardó, atorgat per la Fundació Puig-Porret, manté la dotació econòmica de 10.000 euros, fet que fa que sigui el premi musical més important del país. L’objectiu del Premi Puig-Porret al millor projecte de creació musical es facilitar la producció d’un espectacle de musica en directe que s’estrenarà l’any següent al Mercat de Música Viva de Vic. El guanyador es farà públic durant la nit inaugural del MMVV d’enguany i el primer projecte premiat es podrà veure a l’edició del 2013.

 

Al Premi Puig-Porret hi poden optar projectes presentats per formacions catalanes o residents a Catalunya de tots els estils musicals, a excepció de la musica clàssica. El termini de presentació de projectes es tanca el 15 de juliol.

 

Més informació a: www.mmvv.cat