El MMVV presenta una edició més internacional

Prop de 90 actuacions amb 20 estrenes conformen un Mercat que aplega tots els estils del panorama musical actual

El MMVV presenta una edició més internacional.

La 21a edició del Mercat de Música Viva de Vic (MMVV) convoca prop d’un centenar de concerts, al voltant de 100.000 espectadors, més de 1.000 professionals i uns 100 periodistes especialitzats. Una cita ineludible tant pels professionals com pel públic en general que aquest any, superada la vintena edició, consolida la línea iniciada en el passat de posar en contacte de forma eficaç a tots els agents del sector, generant noves eines i canals per la difusió i exportació de la música catalana i de propostes de tot l’estat, sense deixar de banda l’escena internacional.Des que finalitzà el període de presentació de propostes el passat 31 de març, amb un total de 800 propostes rebudes, l’organització del Mercat treballa de forma activa per tancar un programa de concerts i activitats que aquest any incorpora vàries coproduccions amb altres certàmens com el Festival de Músiques Religioses de Girona, el BAM (Barcelona Acció Musical), el Festival Pirineos Sur, el Festival Boulevard de Marroc, el Babel Med Music francès i el Meeting delle Etichette Independenti d’Itàlia, entre d’altres. Continuen les col·laboracions amb altres comunitats autònomes i amb artistes i agents internacionals, que suposen el 50% de la programació. Complementant aquesta voluntat de col·laboració del Mercat i d’establir circuits, s’inicien produccions conjuntes amb altres fires professionals públiques de Catalunya: la Fira de Teatre al Carrer de Tàrrega i la Fira Mediterrània de Manresa.En l’àmbit professional, el MMVV’09 comptarà amb el pavelló comercial i l’escenari de showcases, organitzarà jornades tècniques i acollirà reunions de diferents col·lectius del sector. En l’àmbit artístic, la mostra musical s’organitza en dos blocs: la Secció Oficial (showcases i concerts de nit) i l’Escena Emergent, integrada per l’escenari Diversons, de la Fundació Obra Social de La Caixa i centrat en músiques del món, i la programació InVictro, a més del concurs Sona 9 i les iniciatives de Fressa (Moviment Musical d’Osona).Amb especial atenció a tots els estils musicals i a les principals novetats discogràfiques, el MMVV’09 capitalitza més de 20 presentacions de discos durant els quatre dies. Els diferents escenaris mantenen una especialització temàtica amb la finalitat que cada espectador, públic o professional, elabori el seu propi itinerari i selecció.Així ho ha explicat aquest matí el director artístic del Mercat, Lluís Puig, en una roda de premsa que s’ha celebrat al Temple Romà de Vic, en la qual també hi han participat, l’alcalde de la ciutat, Josep M. Vila d’Abadal, el president de l’ImpeVic, Josep Burgaya, i el secretari de cultura de la Generalitat, Eduard Voltas.MMVV: la història d’un èxitLluís Puig, ha explicat que “les complicitats amb d’altres festivals i institucions marquen molt la programació d’enguany”, i ha destacat l’estrena de dues produccions dedicades a la celebració del 50è aniversari de la Nova Cançó: Amb la col·laboració de l’ICIC, l’Institut Català de les Indústries Culturals, l’ICIC, el Festival Barnasants i el Festival Acústica de Figueres, una producció de Marc Parrot basat en un repertori de cançons “històriques que el músic ha reconvertit amb una estètica del segle XXI”; en segon lloc, el MMVV estrenarà un espectacle de Carles Belda adreçat al públic infantil i familiar amb cançons molt conegudes que formen part del repertori popular de diferents generacions.Fent referència al 50è aniversari de la Nova Cançó, al voltant del qual el Departament de Cultura de la Generalitat està organitzant diferents activitats, Eduard Voltas, ha agraït a la ciutat l’organització d’un certamen que és “la història d’un èxit”, amb una “programació impecable”. També ha qualificat l’edició d’enguany, “d’anticrisi. La crisi econòmica ens ha obligat a retallar pressupostos, però en canvi hem volgut mantenir la inversió prevista pel mercat. El Mercat de Vic és un instrument estratègic de la política cultural del país. Genera negoci i mou l’economia, és un model que funciona”.El president de l’ImpeVic, Josep Burgaya, ha parlat d’un MMVV plenament consolidat i amb molt de futur. “Des de la signatura del contracte-programa amb l’ICIC, el MMVV s’ha convertit en un instrument cabdal de la política musical i cultural del país, li ha donat solidesa i li ha garantit el seu futur”. Josep Burgaya també ha agraït la implicació de la resta d’administracions amb el Mercat i ha tancat la seva intervenció recordant que “el Mercat és avui la plataforma musical de Catalunya però amb vocació internacional, una trobada ineludible del món de la música i un punt de trobada obligatori de tots els professionals que s’hi dediquen”.Ha tancat la roda de premsa, l’alcalde de la ciutat, Josep M. Vila d’Abadal, parlant “d’un MMVV consolidat que el sector musical i el país necessita per tal que es puguin produir nous projectes musicals i culturals presentar-los al país, però també per poder projectar-los a nivell nacional i internacional”En la roda de premsa d’avui també s’ha presentar la programació del mercat OFF InVICtro 09. Per a més informació, www.invictro.com.