La Fundació l’Atlàntida i l’Obra Social “la Caixa” aposten per la música com a eina de cohesió social

Es renova l’acord per finançar cinc projectes socials de l’Escola de Música i Conservatori de Vic (EMVic) amb 25.000 euros

Anna Erra i Jaume Masana.
Anna Erra i Jaume Masana

L’alcaldessa de Vic i Presidenta de la Fundació Atlàntida, Anna Erra, i el director territorial de Caixabank a Catalunya, Jaume Masana, han firmat aquesta tarda l’acord que renova la col·laboració entre l’Atlàntida i l’Obra Social “La Caixa” que ajuda a finançar projectes de caire social com l’Aula de Musicoteràpia, el projecte “Si toquem junts, sona millor” o el Banc d’Instruments.

 

La col·laboració, nascuda el juliol de 2015, s’ha concretat amb la donació de 25.000 euros per part de l’Obra Social “La Caixa” a la Fundació L’Atlàntida destinats a projectes socials per permetre que la població més desfavorida o en risc d’exclusió pugui accedir a l’ensenyament musical i també, les persones que tenen algun tipus de disminució i que necessiten una atenció especial.

 

 

Si toquem junts, sona millor

 

Es desplega amb la voluntat de superar barreres socioculturals i econòmiques de manera que els alumnes de tercer de primària de les escoles participants puguin desenvolupar un projecte musical i artístic a l’Escola de Música (EMVic). “Si toquem junts, sona millor” afavoreix la cohesió social dels alumnes protagonistes, a través del treball cooperatiu entre nenes i nens d’escoles de primària.

 

Nascut en forma de pla pilot el curs 2012-13 amb la participació de dues escoles, arriba a la sisena edició que amb una participació de sis centres educatius i amb la intenció que el projecte pugui obrir les seves portes a totes les escoles de primària de la ciutat, esdevenint un projecte inclusiu de referència que utilitza el poder transformador de la Música com a eina principal.

 

 

Aula de musicoteràpia

 

L’Aula de musicoteràpia vol esdevenir, pels professionals de la salut i el benestar de l’entorn, un nou agent col·laborador en la teràpia i procés de millora dels seus usuaris. Aquí es pretén utilitzar el poder transformador de la Música per a propòsits de millora física, cognitiva, emocional i social amb la voluntat d’obrir l’Escola de Música a nous usuaris que treballaran a partir de la Música, malgrat que la seva fita no sigui acadèmica.

 
 

Banc d’instruments per alumnes amb rendes baixes

 

L’EMVic disposa d’un banc d’instruments per cedir als alumnes en el seu primer any d’estudi de l’instrument. Amb l’aportació de l’Obra Social “La Caixa” es constitueix un banc d’instruments perquè es puguin cedir de manera indefinida a aquelles famílies que acreditin una renda inferior a la que es determini mentre l’alumne estigués inscrit a l’Escola.

 
 

Música a la xarxa

 

L’accés responsable a la xarxa i el consum musical que comença amb la preadolescència són els temes d’aquest taller adreçat a nois i noies dels primers cursos de secundària per tal d’accedir a tota la informació necessària per utilitzar aquests mitjans pel lleure i la formació personal, així com per anar definint els gustos i preferències que acabaran incorporant a la seva personalitat.

 
 

Produccions pedagògiques i participatives

 

L’Atlàntida es planteja anualment la creació de produccions musicals de caràcter pedagògic i participatiu que normalment es desenvolupen conjuntament amb l’Escola de Música i Conservatori de Vic. Aquestes produccions es desenvolupen al llarg del curs i són una experiència artística que vol sacsejar els sentits i l'emotivitat dels nens i nenes participants. A partir d'un procés de descobriment previ i fins a l'esclat de la trobada amb els músics, la proposta explora el valor educatiu de la música en un projecte artístic de caràcter participatiu tant en el plantejament, com en el nus i el desenllaç.