El nou servei d’assessorament telemàtic OAC 360º de l’Ajuntament de Vic ha atès 483 persones

Amb un horari d’atenció de 8 del matí a 8 del vespre, permet resoldre dubtes a l’hora de fer tràmits electrònics amb l’administració

Núria Homs i Noemí Alonso.
Núria Homs i Noemí Alonso

 

L’Ajuntament de Vic ha presentat aquest matí a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC) del Remei el nou servei OAC 360º, en funcionament des de l’estiu i pensat per facilitar l’accés de les persones als procediments telemàtics del consistori. Fins ara s’han atès un total de 483 persones que han mostrat un grau de satisfacció molt alt a les enquestes fetes i la demanda va a l’alça. La majoria de consultes a l’OAC 360º estan fetes per particulars, amb la qual cosa “entenem que la gent sí que utilitza l’administració electrònica”, ha destacat Núria Homs, regidora de Serveis Generals.

 

Homs ha explicat que “aquest servei pretén acompanyar a la ciutadania en el centenar de tràmits que es poden fer a l’Ajuntament de Vic, un 90% dels quals de manera electrònica”. A més, ateses les circumstàncies del moment actual, marcat per la pandèmia, “s’ha evidenciat la necessitat de gestionar tots els tràmits des de casa i que la gent no s’hagi de desplaçar”. Amb la tramitació en línia les persones usuàries s’estalvien demanar cita prèvia, personar-se en espais públics concorreguts o esperes innecessàries.

 

Fins ara, “el servei ha tingut molta demanda i ens ajuda a no col·lapsar les centraletes de les OAC”, ha dit la regidora de Serveis Generals. Amb tot, i atès que l’administració està oberta al públic preferentment en horari de matí, s’ha observat que un 80% de les persones és sobretot en aquesta franja del dia quan fan ús de l’OAC 360º. Per aquest motiu, Homs recorda a la ciutadania que aquest nou servei funciona ininterrompudament de 8 del matí a 8 del vespre, de dilluns a divendres.

 

El servei, totalment gratuït, permet fer consultes i resoldre dubtes sobre diversos tràmits com la gestió per presentar una instància electrònica, l’ús de plataformes de contractació, notificacions electròniques o inscripcions telemàtiques, entre d’altres. Per contactar amb aquest servei d’ajuda es pot fer trucant al 930 267 225 o escrivint a oac360@vic.cat.

 

Amb la voluntat de continuar avançant cap a una administració més oberta, moderna i propera, tal com s’estipula al Pla d’Actuació Municipal (PAM) 2019-2023, l’OAC 360º  té com a objectiu facilitar la relació de la ciutadania amb l’administració, millorar l’accés als tràmits municipals i familiaritzar particulars, professionals, empreses i entitats amb les noves plataformes electròniques que permeten una relació amb l’administració més ràpida, còmoda i eficaç. El servei també inclou la connexió remota amb l’ordinador de la persona que faci la consulta, si aquesta ho autoritza, quan sigui necessari per a resoldre satisfactòriament la incidència.

 

 

Canvis al web i d’horaris de l’OAC

 

Noemí Alonso, responsable de l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC), ha comentat que paral·lelament al funcionament del servei OAC 360º s’està treballant per fer canvis a la seu electrònica de l’OAC, per tal de tenir una web més accessible i intuïtiva. Aquesta millora de l’oficina virtual anirà acompanyada d’unes sessions de formació presencial per a determinats col·lectius, “perquè la ciutadania tingui autonomia”. En aquest sentit, Homs ha subratllat: “No volem generar dependències ni en aquest ni en cap àmbit, volem ciutadans apoderats i digitalment capacitats; l’Administració forma i ajuda però la responsabilitat de fer les gestions i els tràmits és del ciutadà”.

 

Durant la presentació del nou servei OAC 360º també s’ha anunciat que a partir de demà dijous 1 d’octubre, l’OAC de la plaça Major torna a obrir de 4 a 6 de la tarda, de dilluns a dijous (excepte vigílies de festius).