D’esquerra a dreta: Josep Erra, Joaquim Comella, Anna Erra, Santi Masallera i Núria Vilacís a la presentació del Pack de Vic 2015

El Pack de Vic, un joc de pistes i un llibre digital interactiu, nous productes turístics de Vic

L’objectiu és atraure més públic visitant

 Ahir a la tarda, l’Oficina de Turisme de Vic va acollir la presentació dels nous recursos turístics de la ciutat de Vic per aquest any 2015. El “Pack de Vic”, un joc de pistes familiars i un llibre interactiu són les apostes d’enguany amb l’objectiu d’atraure més visitants a la capital d’Osona.


La presentació va anar a càrrec de la 1a tinenta d’alcalde i regidora de Turisme, Educació i Comerç, Anna Erra, acompanyada dels diferents representants de cada iniciativa. Durant la presentació Erra va destacar que amb aquestes noves propostes es vol arribar a captivar més turisme a la ciutat i a la vegada, potenciar el públic familiar amb l’objectiu de conèixer “els tresors de la nostra ciutat”. En aquesta línia, la 1a tinenta d’alcalde va remarcar la importància d’atraure també la ciutadania de Vic a poder descobrir el potencial de la ciutat.


Nou Pack de Vic, més coses a fer


El nou Pack de Vic per aquest any 2015, que arriba a la seva tercera edició, redueix el seu preu amb un import de 15 € (l’any passat era de 25 €) suprimint el dinar que fins ara era inclòs i que quedarà a ser opcional per part del públic. D’altra banda, l’edició d’enguany continua amb la línia encetada ara fa un any i busca la col•laboració amb tres empreses gastronòmiques de la ciutat que tenen com a premissa la producció artesanal del seu producte. Així, a banda de la possibilitat d’elaborar i personalitzar el fuet a Ca La Teresona (segon dissabte de mes), s’hi afegeix una visita a l’assecador de Llonganisses de Casa Riera Ordeix (primer dissabte de cada mes); un taller de pilotilles a la Cooperativa Plana de Vic (tercer dissabte de cada mes); i un tast a cegues de diferents pernils cuits a l’obrador Erre De Vic (quart dissabte de cada mes). Totes elles propostes que s’ofereixen al matí.


Destacar, que junt a aquestes propostes gastronòmiques es continua mantenint la possibilitat d’activitats culturals durant la tarda: una visita al Museu Episcopal de Vic (15.00 h), la possibilitat de conèixer el campanar romànic de la Catedral (16.00 h), descobrir racons del centre històric de la ciutat (17.00 h) i un passeig per la ciutat del comerç (18.00 h).


En aquest apartat la regidora va comentar que fins ara les enquestes de valoració mostren que el grau de satisfacció del Pack de Vic continua essent elevat.

 

 

 

Llibre digital interactiu: “Viu, Vic la ciutat”


Un altre dels recursos turístics que s’aposta enguany és el llibre digital interactiu, sota el nom de “Viu, Vic la ciutat”. En aquest cas i tal com va afirmar la regidora, “el turisme i educació van de bracet en aquest projecte que va adreçat especialment a grups escolars, però també a col•lectius i públic familiar”. “Una aposta clara per les noves tecnologies, posant-les a l’abast i oferint una visita amena al visitant”, va afegir. En aquest cas, la promotora de la iniciativa, Mercè Molet, va destacar que a partir de diferents temàtiques el turista descobreix la capital de la comarca d’Osona. En aquest cas, tota persona es pot descarregar el llibre de forma totalment gratuïta i des de la mateixa Oficina de Turisme es posa a disposició de qui ho sol•liciti un IPAD per poder-la fer.


Joc de pistes per a famílies


Un joc de pistes per a famílies és el darrer producte que es va presentar ahir, i que té com a fil conductor la figura del Bisbe Oliba, tot descobrint els aspectes més essencials del centre històric. Amb aquesta proposta es vol atraure el públic familiar, i així, fer d’una visita a la ciutat de Vic més amena i atractiva pels més petits que la podran fer de forma autònoma. Aquest joc va sorgir des d’un taller d’ocupació de Pla de Barris de l’Ajuntament de Vic i a partir d’una demanda de la mateixa Oficina de Turisme de Vic.

 

D’aquesta manera, des de la regidoria de Turisme de l’Ajuntament de Vic es treballa amb l’objectiu de poder oferir novetats i d’aquesta manera atraure nous públics per a conèixer les joies de Vic.