El POUM de Vic planteja un model de ciutat que aposta per la millora de la vialitat interior i la connectivitat exterior
El POUM preveu una nova estructura viària en forma de malla en comptes de la radialitat per tal de millorar el trànsit al centre i un perímetre exterior que faciliti la connectivitat amb la resta de municipis de la comarca
El POUM de Vic preveu una ciutat més ben connectada en si mateixa i també amb l’exterior, amb un canvi de concepció del model radial actual entorn de les rambles i apostant per una estructura de malla. Així doncs, es recullen diverses mesures per tal d’aconseguir aquesta nova vialitat. Després de l’explicació sobre aquestes accions, també s’han presentat els resultats de la campanya “Amorosim el Passeig” que es va dur a terme durant els mesos d’abril i maig i de la qual es desprèn que la imatge actual del Passeig es valora positivament , que es sinònim de comerç i d’un punt essencial d’activitats lúdiques de la ciutat, amb una bona circulació dels vianants i dels cotxes. Amb tot, una de les peticions més repetides és que ha de tenir “més color i més verdor” La roda de premsa s’ha dut a terme avui dilluns, dia 19 d’octubre, a la rambla de Passeig, a càrrec del president de l’àrea de Territori i Urbanisme, Xavier Solà, que ha explicat les diverses mesures que contempla el POUM per tal d’aconseguir aquest canvi de concepció de la ciutat. En primer lloc, Solà ha explicat que es modificarà l’actual anell de les rambles en la seva part meridional, que permetrà recuperar “la zona de la muralla de la rambla del Bisbat i del riu com un espai ciutadà, evitant el col•lapse puntual del carrer Torras i Bages”. En segon lloc, Solà ha explicat que el POUM defineix “un anell aprofitant els trams viaris i la previsió de nous trams que configuraran un perímetre exterior ben comunicat amb l’exterior”. En aquest sentit, es preveu realitzar un accés directe de la rotonda sud –davant de l’escola La Sínia- i el carrer de Santa Anna; rebaixar la pressió sobre la ronda Camprodon i l’avinguda Bernat Calvó amb la construcció d’una rotonda al Coll de Vic; un vial de connexió de l’Eix Onze de Setembre i la zona industrial del Mas Beuló; i la previsió de vials exteriors entorn de les ARE del Graell i la Bòbila. En tercer lloc, es preveu l’augment de les places d’aparcament a l’entorn de la ciutat antiga, tant pels residents de la zona, els compradors i per alliberar “aparcament de la via pública per millorar la qualitat urbana del carrer, com l’actuació del carrer Manlleu”. Solà també ha detallat que es preveu un increment de places de pàrquing amb el nou aparcament de l’Atlàntida, l’aparcament de la Rambla Tarradellas i el que està previst a l’Hospital de la Santa Creu “que equilibraran l’oferta de places a la ciutat”. El tren, amb la previsió del desdoblament de la via, es preveu amb una funció de “metro comarcal” i en aquest sentit, es reserva sòl per a la construcció d’una segona estació de tren per donar servei al la zona sud de Vic. En aquest espai també està previst un espai d’aparcament, que configuraria, amb tots els altres esmentats, “unes 1.000 places noves”. Amorosim el PasseigXavier Solà també ha donat a conèixer els resultats de la campanya “Amorosim el Passeig”, que es va dur a terme entre el 19 d’abril i el 10 de maig, amb l’objectiu de captar l’opinió ciutadana sobre el Passeig cinc anys després de la seva remodelació. Segons ha explicat Solà, els resultats reflecteixen, amb un 68% dels enquestats, que es valora positivament la imatge actual del Passeig i que “es veu l’espai com un punt de trobada de la ciutadania, que cal que tingui més color i més verd”. També hi ha altres variables destacables:- Amb un 70%, el passeig és sinònim de comerç. També s’esmenten les fires i els mercats que hi tenen lloc.- Amb un 90%, el Passeig ha de ser un punt essencial en el calendari d’activitats lúdiques de la ciutat.- El 82% consideren que s’han d’incrementar els espais verds i els bancs.- Un 77% dels enquestats consideren que hi ha d’haver un espai per a la mainada.- Un 78% consideren que els passos de vianants i la circulació són correctes, tot i que apunten que potser caldria un semàfor en algun punt, una acció que ja s’està executant a la cruïlla amb el carrer Manlleu, on d’aquí a uns dies entrarà en funcionament un semàfor per regular puntualment el pas de vianants i de cotxes. Solà ha que destacat una dada que reflecteix que el 50% dels enquestats considera que l’actuació més urgent és la remodelació de la Plaça del Carbó, “on es demana més transformació i on es podria ubicar alguna de les actuacions demanades, com l’espai per a la mainada, i també per perllongar la zona de passeig”.