El Projecte Educatiu de Ciutat presenta la iniciativa Bits de Vic que pretén fomentar el coneixement de la ciutat entre els alumnes

És una proposta metodològica especialment pensada per als alumnes d’educació infantil

El Projecte Educatiu de Ciutat presenta la iniciativa Bits de Vic que pretén fomentar el coneixement de la ciutat entre els alumnes.

La col•lecció de Bits de Vic és una proposta elaborada pel Projecte Educatiu de Ciutat (PEC) i adreçada principalment als nens i nenes d’Educació Infantil de tots els centres educatius de la ciutat, tot i que la tipologia i el format del material el fan adaptable per a treballar amb altres col•lectius i amb edats ben diverses.L’objectiu del projecte és fomentar el coneixement que tenen alumnes sobre la ciutat de Vic, amb una proposta metodològica adaptada a les seves necessitats. A partir de 30 imatges d’espais, monuments; i festes i tradicions de la ciutat el nen/a pot conèixer més el seu entorn immediat.Ahir dimecres, 3 de febrer, es va fer la presentació del projecte al Temple Romà, a càrrec de la regidora d’Educació, Anna Erra, que va explicar que la iniciativa neix a partir de la diagnosi del PEC i on es detectava una mancança pel què fa el coneixement del patrimoni de la ciutat, és a dir de l’entorn més proper del nen/a. Erra també va destacar que aquest projecte és una mostra més del binomi que ha d’existir entre ciutat i escola per continuar treballant de forma conjunta, ja que l’han elaborat tècniques de la regidoria d’Educació junt amb mestres de cadascuna de les escoles de primària de Vic. Així Bits de Vic i altres accions que es porten a terme en el marc del Projecte Educatiu de Ciutat busquen millorar i augmentar el coneixement de la ciutat de Vic per part dels seus ciutadans, siguin infants (en el cas dels Bits de Vic) o siguin persones adultes (en el cas de les visites guiades programades als tallers dels centres cívics). L’acte que va comptar amb la presència d’una seixantena de persones, la gran majoria, de l’àmbit educatiu i pedagògic, així com també l’autor de les fotografies, Quim Espona i altres persones que ja utilitzen aquest recurs pedagògic a les seves aules com Núria Tomàs de l’escola del Sagrat Cor i Ramon Rial, coordinador de tot el projecte.Des de la direcció del Projecte Educatiu de Ciutat, i prèvia coordinació amb un grup de mestres d’educació infantil representants de tots els centres educatius de la ciutat, es va decidir elaborar tres blocs de Bits: d’escultures públiques de la ciutat; de monuments i espais emblemàtics; i de festes i tradicions. Es presenten les imatges als nens i a les nenes de forma ràpida: un segon per a cada bit, és a dir, deu bits en deu segons. L’objectiu del treball de BITS amb els alumnes pretén: 1. Desenvolupar la memòria per augmentar la capacitat de retenció de la informació. 2. Estimular la intel•ligència. 3. Fomentar la curiositat i l’interès dels infants. 4. Millorar la capacitat d’atenció. 5. Augmentar el lèxic. Finalment, destacar que es va lliurar un exemplar del material a cadascuna de les persones que va formar part de l’equip de treball. Així les persones que han fet possible aquest projecte han estat Paula Arumí i Susana Verdaguer. Col•legi Pare Coll, Elisabet Bargalló. Col•legi Santa Caterina de Siena, Montse Camps i Assumpta Codina. CEIP Andersen, Carme Careta. CEIP Guillem-Sant Miquel, Montse Colom. CEIP Sentfores, Judit Moruno. CEIP La Sínia, Núria Portabella. Col•legi Escorial, Dolors Ramon. Centre Pedagogia Terapèutica Estel, Montse Serra. CEIP Centre, Miqui Serrat. Col•legi Sant Miquel dels Sants, Pilar Subirana i Sílvia Casellas. CEIP Doctor Joaquim Salarich, Núria Tomàs i Dolors Pladevall. Col•legi Sagrat Cor, sota la coordinació de Ramon Rial, de la Universitat de Vic.