El servei de bus urbà de Vic supera els 500.000 usuaris, amb un increment del 32% respecte de l’any anterior
• El servei es va ampliar el setembre de 2008 de 3 a 5 línies que arriben a Calldetenes, Gurb i la Guixa i la intenció és que es pugui anar ampliant sumant-hi altres municipis per oferir un servei comarcal
Aquests mes de setembre fa un any que es va posar en funcionament el nou servei de bus urbà de Vic. En aquest període, la nova flota ha augmentat en 32% d’usuaris, superant els 500.000 passatgers, unes dades que signifiquen la bona acollida del servei per part de la ciutadania. Això, en un moment en què les dades del transport urbà a Catalunya denoten una davallada de l’ús del servei del 2 o 3 %. La presentació s’ha dut a terme avui dimecres, dia 23 de setembre, a l’estació d’autobusos de Vic, i ha anat a càrrec del regidor de Serveis i de Recursos Humans de l’Ajuntament de Vic, Antoni Serrat, que ha estat acompanyat de la responsable de Sagalés a Osona, Carme Ausió. El regidor de Serveis i de Recursos Humans de l’Ajuntament de Vic, Antoni Serrat, ha explicat que la situació del transport urbà durant el 2006 havia patit una caiguda d’usuaris i que la flota tenia uns 10 anys d’antiguitat i no estaven adaptats, per la qual cosa es va creure important “millorar i reformular el servei de bus urbà”. Així doncs, es va passar de 3 a 5 línies, augmentant els Km/any recorreguts i amb autobusos nous, adaptats i de plataforma baixa. Un dels fets més remarcables va ser la inclusió de Calldetenes, Gurb i La Guixa als recorreguts i el fet que la gent major de 65 anys jubilada té el transport gratuït. Aquestes millores han comportat que al tancament del mes d’agost de 2009 les dades siguin les següents:- Increment del 32% en en nombre de viatgers/any- Assolir el sostre de 500.000 viatgers/any.- Increment de 290.000 Km de recorregut.- 89 parades, 13 amb plataforma i 37 amb marquesina.- Adquisició i instal•lació de 13 plataformes fixes per a les parades de líniaLa dada de 515.380 viatgers/any des de l’1 de setembre de 2008 al 31 d’agost de 2009 és “una dada molt positiva, tenint en compte que l’ús del transport urbà a Catalunya està actualment caient entre el 2 i el 3%, fet que no es dóna amb el servei a Vic”, tal i com ha destacat Serrat. D’altra banda, Toni Serrat ha destacat que s’està treballant i insistint amb la Generalitat de Catalunya “per promoure el transport entre municipis d’Osona i que se’n puguin sumar més als que ja ho varen fer el setembre del 2008”. En aquest sentit, Serrat ha destacat que només cobrint un radi de 12 Km “es podria arribar a cobrir 13 municipis d’Osona per poder donar un millor servei comarcal de transport urbà”. Una enquesta que es va realitzar el 2007, demostra que “a Osona hi ha més de 17.000 viatges al dia dins de la comarca que es podria cobrir i minimitzar així el transport privat”, ha explicat Serrat. Toni Serrat també ha destacat que enguany també es faran les 2 rutes gratuïtes al cementiri el dia de Tots Sants i que ja es preveu la millora del servei amb diversos elements. Per exemple, s’iniciarà una prova pilot a la L3 amb pantalles que oferiran informació als usuaris tant a dins com fora dels autobusos sobre les línies, les correspondències i també informació diversa de l’entorn, com edificis i llocs emblemàtics, comerços i altres punts d’interès per als usuaris. També existeix un projecte per fer una ruta que uneixi els polígons industrials de Vic, Roda de Ter i Manlleu, que permetria unir els recorreguts dels polígons dels tres municipis d’acord amb els horaris de les empreses.. Per cloure la presentació, Serrat ha explicat que s’està treballant per la integració tarifària de Vic amb l’àrea metropolitana, tot i que requeriria una inversió d’uns 150.000 € cada any que s’haurien de sumar al cost del servei de transport urbà existent, que és de 650.000 € anuals entre els municipis de Vic, Calldetenes i Gurb conjuntament.