El teatre i la dansa, més a prop dels centres educatius de Vic

Més de tres-cents alumnes de 14 centres educatius de la ciutat participen en una prova pilot que acosta les arts escèniques a l’alumnat gràcies a la proposta promoguda per l’Ajuntament de Vic en col·laboració amb l’Institut del Teatre

Dolors López, Susagna Roura i Carles Salas.
Dolors López, Susagna Roura i Carles Salas

Al llarg d’aquest curs escolar, l’Ajuntament de Vic i l’Institut del Teatre de Vic porten a terme una prova pilot perquè l’alumnat dels 14 centres educatius de la ciutat puguin practicar el teatre i la dansa dins l’horari lectiu i els consti al currículum escolar. Cadascun dels centres participants ha escollit quin curs participaria en aquest projecte, durant tot un trimestre i un cop a la setmana, a les instal·lacions de l’Institut del Teatre. Aquí hi reben classes d’arts escèniques per part de professionals docents i pedagogs, i a hores d’ara ja hi han passat més de 300 alumnes en total.

La regidora de Cultura, Susagna Roura, ha expressat que “es tracta d’un primer tast i que si les escoles en fan una valoració positiva es té la intenció que el projecte creixi, a l’estil del que ja es realitza amb l’Escola de Música.”

Des de l’Institut del Teatre, el seu director, Carles Salas, ha detallat que aquest tipus de tallers “afavoreixen una millora a nivell acadèmic i personal en quant a seguretat i percepcions, cosa que no es treballa tant directament en la resta d’assignatures, i al mateix temps s’aconsegueix que el grup es torni més compacte. Veient el resultat del que estem observant, intentarem que aquesta activitat es pugui revertir també com a activitat extraescolar en franges d’edat d’entre 3 i 20 anys”. Salas ha posat en relleu que l’Institut del Teatre ha esdevingut a referent en l’ensenyament de pedagogia dels professionals de les arts escèniques a nivell estatal i fins i tot a l’estranger, ja “que és un tipus de formació poc habitual i específica”, i que el següent pas seria poder marcar “una manera d’ensenyar les arts escèniques aprofitant aquest lideratge en pedagogia d’arts escèniques”.

La directora de l’escola FEDAC Vic-Pare Coll, Dolors López, ha explicat que aquest projecte encaixa amb la línia de treball “de molts talents” que es treballa des de l’escola i complementa el currículum escolar. “Ens agradaria poder fer-ho extensiu a més cursos i amb més durada, englobant més etapes educatives. Sortir de l’ambient de l’escola també és molt positiu, i es relacionen millor entre ells”, ha afegit.

Una de les professores del projecte, Anna Segalés, ha subratllat que “no treballem la dansa des d’un punt de vista estètic o elitista, sinó des del moviment lliure. La dansa pot ajudar a expressar-nos millor. Fomentem el treball en equip que es plasma en una creació pròpia final”.

 

 

Gran ventall de cursos participants

Durant el primer trimestre del curs, hi ha participat els alumnes de 6è de primària de l’escola Dr. Salarich, els de 3r de primària de l’escola Guillem de Mont-Rodon, els de 4t de primària de l’escola Santa Caterina de Siena, els de 5è de primària de l’escola Vic Centre, i els de 4t de primera de l’Escola de Sentfores.

Durant aquest segon trimestre, hi passaran alumnes de 4t de primària de La Sínia, de 3r d’ESO de l’escola FEDAC Vic-Pare Coll, de 3r d’ESO de l’Institut de Vic i de 2n d’ES0 del Col·legi l’Escorial de Vic.

Pel tercer trimestre, s’espera que hi participin alumnes del Sagrat Cor, de Sant Miquel dels Sants, de l’Institut La Plana, de l’Andersen i de l’escola Estel.