El Vicjove ha tingut gairebé 14.000 usuaris
Es presenta la memòria que mostra un clar augment d’utilització del servei
El Servei de Joves de l’Ajuntament de Vic (Vicjove) ha presentat a la Secretaria de Joventut de la Generalitat de Catalunya i a l’Oficina del Pla Jove de la Diputació de Barcelona, la Memòria de funcionament, serveis i activitats de l’any 2009.El balanç de l’any 2009 -en el que el servei va adoptar el nou nom de Vicjove per tal de recollir en una sola imatge corporativa les diverses prestacions que integra-, presenta, de forma molt resumida, les següents xifres.El Servei d’Informació Juvenil (anteriorment conegut com a PuntJove) ha registrat al llarg de l’any un total de 14.748 consultes i 13.954 usuaris.Les dades suposen un increment de 4.681 consultes i 4.674 usuaris respecte del 2008. En percentatges, un 46,50% i un 50,37 % respectivament. Aquestes xifres són els resultats de sumar les consultes que es reben al servei (personalment, per telèfon o per correu electrònic) i les que fan els joves mitjançant el Servei als Centres d’Educació als professionals de Vicjove que visiten, cada setmana, tots i cadascun dels centres d’educació secundària de la ciutat. La distribució per àrees, és aquesta: El Servei de Suport i Orientació (anteriorment conegut com a Jove Vincula’t) ha registrat un total de 2.114 consultes i 157 intervencions educatives. Aquest servei té com a finalitat el de proporcionar un suport socioeducatiu als joves que presentin situacions que puguin generar exclusió social o tinguin algunes necessitats especials. S’integra, doncs, amb un treball qualitatiu i específic a l’abast generalista dels altres serveis que componen Vicjove.Finalment, la nova web de Vicjove, que va entrar en funcionament el 26 de març de 2009, ha registrat, fins el 31 de desembre, 20.901 visites. Això ha suposat un total de 109.085 pàgines visitades (amb un promig de 5,22 pàgines per visita). Els apartats més visitats han estat, per aquest ordre: la pàgina d’inici (amb un percentatge molt alt: un 43,32 % de les visites, degut a que és la que ofereix les novetats informatives i la d’entrada al portal), seguida dels apartats de treball, el concurs de fotografies “Vicjove a tot arreu”, habitatge i informació juvenil.La web (www.vicjove.cat) està construïda sobre un esquema de bloc i té format de portal d’accés a diferents aplicatius que la complementen (Facebook -1.450 “amics”-; MySpace -590 “amics” i 6.814 visites; Picasa o YouTube -17 videoclips i 2.508 visites-).El nombre de visitants recurrents (“reincidents”) també ha estat molt alt, ja que davant un 53,99% de primeres visites es registra un 46,01% de segones -i successives- visites.Les fonts de accés (rutes a partir de les quals s’arriba a la web) també indiquen una progressiva implantació de la nova marca “Vicjove”, ja que un 52,29% de les visites arriben des de webs de referència (fonamentalment, la web de l’ajuntament), un 27,37% des de cercadors (amb un predomini molt alt de Google), però ja es registra un 20,27% d’accés directe, cosa que mostra l’acceptació de la nova marca..El contingut íntegre de la Memòria es pot consultar a la web de Vicjove:http://www.vic.cat/vicjove/memoria/memoria_Vicjove_2009.pdf