Inici de les obres en el segon tram del carrer Verdaguer

En marxa les obres del segon tram del carrer Verdaguer

La reurbanització del carrer Verdaguer està previst que s’acabi a finals d’octubre i segueix l’opció preferida pels participants en el procés participatiu sobre les obres en aquesta via

La regidora d’Urbanisme i Mobilitat, Fabiana Palmero, va exposar ahir l’evolució de les obres al carrer Verdaguer davant del veïnat i comerciants d’aquest carrer i de la plaça de l’Estació; unes actuacions  que permetran tenir un “nou carrer reurbanitzat amb voreres més amples i calçades de velocitat màxima de 30 km/h per la convivència de cotxes i bicicletes en una ciutat a la mesura humana”.

 
En la trobada, que va tenir lloc a la Sala Modernista del Casino, el públic assistent va escoltar de primera mà les afectacions en el segon tram de les obres -entre el carrer Bisbe Morgades i la plaça de l’Estació- per part de la regidora i del responsable d’Otxandiano Empresarial, Albert Gual, que executen les obres. Cal recordar que la reurbanizació té un cost total d’1.119.250 euros.
 
 

Afectacions en la mobilitat

Mentre el segon tram del carrer Verdaguer estigui tallat per les obres, previsiblement fins a finals d’octubre, els busos urbans giraran pel carrer Arquebisbe Alemany. És per aquest motiu que en aquest punt s’hi ha instal·lats uns semàfors provisionals perquè els conductors dels busos puguin activar-los, a conseqüència els vehicles pel carrer d’en Pare Gallissà s’hauran d’aturar i el transport urbà tindrà preferència per incorporar-se. Així, s’intentaran minimitzar les demores horàries d’aquest servei de bus.
 

Per altra banda, i mentre durin les obres, es mantindrà el sentit de circulació de baixada des de la rambla de Davallades com ja es feia  durant l’execució de les obres en el primer tram.

 

Afectació en la mobilitat durant les obres del segon tram

 

Aposta per la pacificació

 

Una de les vies principals de la ciutat mantindrà l’arbrat actual, tindrà unes voreres d’un metre més amples, comptarà amb dos sentits de circulació i un únic carril destinat a càrrega i descàrrega, contenidors i zona blava tal com va escollir un 44% de la ciutadania que va opinar en el procés participatiu d’aquesta reurbanització, uns resultats que es poden consultar aquí.

Fabiana Palmero, detalla que seguint el Pla Estratègic de la Bicicleta de la ciutat, el carrer Verdaguer no comptarà amb carril bici segregat. Segons els experts, quan el carrer és pacificat –amb velocitat màxima de circulació a 30 quilòmetres per hora-, com és el cas, la bicicleta pot conviure perfectament amb els automòbils. A més, els carrils bici segregats només són recomanats quan la velocitat de la bicicleta i el cotxe no són compatibles o quan es necessita fer un recorregut en sentit contrari als cotxes, com és el cas de la Rambla de l’Hospital. Segons Palmero, “l’habilitació d’un carril únicament per bicis faria empetitir les voreres en lloc de permetre ampliar-les”.

 
 

Afectació als aparcaments particulars

 

Tal com s’ha informat als veïns i veïnes afectades, durant les obres hi haurà dos tipus d’afectacions als aparcaments del carrer. Una afectarà només de 8 del matí a 7 de la tarda i els cotxes no podran entrar ni sortir de l’aparcament durant aquest període temporal; i l’altra afectarà les 24 hores del dia i els cotxes no podran entrar ni sortir en cap moment del dia.

Per minimitzar les molèsties, es penjaran avisos amb cinc dies d’antelació a les portes dels aparcaments i podran utilitzar l’aparcament del Mil·lenari gratuïtament mentre el seu estigui afectat per les obres.

 

Aspecte del primer tram del nou carrer Verdaguer