Enric Crous afirma que la internacionalització situarà Catalunya entre les potències econòmiques d'Europa

El director general de Damm explica el seu model d’empresa a la primera Àgora d’opinió a la capital del Bages

 Manresa, 16 de maig de 2014- va tenir  lloc a l’Espai Gastronòmic del Kursaal de Manresa una nova edició de l’Àgora d’opinió que va comptar amb la presència d’Enric Crous, director general del grup Damm. La van presidir Josep M. Sala, regidor d’Hisenda de l’Ajuntament de Manresa, i Josep Arimany, president de Creacció.

La conferència d’Enric Crous sobre “El creixement rendible i sostenible en un entorn madur” va estar el centre d’aquesta primera trobada que va reunir els sectors acadèmic, empresarial i social a la capital del Bages.

Enric Crous va basar la seva intervenció en la presentació del model de negoci del grup Damm i les polítiques que han fet possible que avui sigui una marca líder. Gràcies a la innovació, la internacionalització –centrada en les marques Barcelona i el Mediterrani-, la potenciació del mercat domèstic o la responsabilitat social corporativa, avui, una de cada quatre cerveses que es venen a l’Estat és fabricada pel grup Damm. El model de negoci es completa amb una estratègia de diversificació tant de productes com de serveis. Actualment, Damm ha entrat amb força en la comercialització d’aigües –malgrat ser un dels productes més afectats per la crisi– i dels batuts –amb la compra de Cacaolat. La seva cadena de restauració li és d’utilitat per detectar les tendències del consumidor, i el negoci de la logística li permet tenir millor servei. Enric Crous va destacar la importància de la inversió, sobretot en el màrqueting, que en 10 anys ha crescut un 73%. I va afirmar que “hem passat de vendre el que es fabrica a fabricar el que es ven”.

Josep M. Sala, regidor d’Hisenda de l’Ajuntament de Manresa, va inaugurar la jornada valorant el fet que “la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya surt de les aules i s’apropa a la societat a través d’aquests espais de reflexió”. Per la seva banda, Josep Arimany, president de Creacció, va dir que l’Àgora d’opinió, així com la federació universitària, "trenca motlles" i fa una simbiosi entre les dues ciutats que revertirà en benefici mutu.

Aquesta cinquena edició d’Àgora d’Opinió va estar organitzada per Creacció, amb la col·laboració de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), la Cambra de Comerç de Manresa i el diari Regió 7. Al final del dinar es va obrir un torn de debat en el que hi ha pogut participar els 70 assistents.

 

Àgora d’Opinió és un fòrum de debat que, en format de dinar-conferència, planteja temàtiques relacionades amb el món econòmic i empresarial. Les entitats promotores del projecte són Creacció, l’Ajuntament de Vic, la UVic-UCC, el Consell Empresarial d’Osona, la delegació d’Osona de la Cambra de Comerç i el diari El 9 Nou. Es tracta d’un format que ja s’ha estrenat a Vic en dues ocasions, i a Granollers, Manlleu i Manresa, amb la idea d’expandir-se per tot el territori d’influència de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya.