D’esquerra a dreta: Toni Serrat, Jordi Soler, Lourdes Rota, Montserrat Rovira i Josep Rafús

Es millora la circulació del barri de l’Horta Vermella de Vic i part de la Calla

Els mateixos veïns i veïnes havien suggerit molts dels canvis

L’Ajuntament de Vic ha decidit, en base a un estudi detallat dels tècnics de mobilitat, modificar la circulació de part del barri de l’Horta Vermella i part de La Calla. Aquests canvis es deuen a propostes sol•licitades i suggerides pels mateixos veïns i veïnes a banda de poder integrar una zona relativament nova al mateix sector (Portal de Queralt). Amb aquest canvi s’afavorirà una millor ordenació de la zona, en general, de tota la ciutat.
Les obres d’adequació dels diversos carrers van iniciar-se el dilluns, dia 4 de juny i hi ha una previsió de 3 setmanes de durada.


Una de les actuacions que cal destacar més és la connectivitat pels vehicles entre la zona del Portal de Queralt i l’Horta Vermella per mitjà del carrer de l’Alguer. Aquest últim es convertirà de doble sentit de circulació. Tal i com ha afirmat el president de l’AAVV de l’Horta Vermella, Jordi Soler, amb aquest canvi s’afavorirà la circulació dels vehicles que venen del centre al barri. És en aquest mateix punt on es realitzarà una obra pública que permetrà millorà la mobilitat entre ambdues zones.


Es crearà una gran illa de vianants de prioritat invertida entre el carrer Sant Francesc i el carrer Molí d’en Saborit, entorn de la rambla del Mèder. En aquesta zona es limitarà la velocitat a 20 Km/hora per tal de millorar la seguretat de vianants i ciclistes. D’aquesta manera es revalora el paper social i urbà de l’espai públic.


A petició dels veïns i veïnes de la zona es canvia el sentit de circulació del carrer Jaume Munmany, entre el carrer Sant Francesc i l’avinguda Martí Genís i Aguilar, que suposarà una disminució del trànsit en el darrer tram del carrer Sant Francesc.


Una altra de les actuacions que es porta a terme és la eliminació de la mitjana del carrer Menéndez i Pelayo que permetrà augmentar l’estacionament de vehicles en semi bateria invertida.


Tenint en compte una vegada més la importància de la mobilitat sostenible es dóna continuïtat al carril bici del carrer Menéndez i Pelayo amb la realització de dos passos per a bicicletes al carrer Rafael Subirachs i Ricart i al carrer de Jaume Munmany. Amb aquesta actuació s’unirà el carril de bicicletes de l’avinguda Pius XII amb el carrer Molí d’en Saborit i la rambla del Mèder.


Per tal de donar continuïtat l’itinerari del riu Gurri i l’Anella Verda es crearà una zona de vianants entre la rambla del Méder i el parc Antoni Rovira i Virgili i també un pas de vianants al carrer Menéndez i Pelayo.


Es crea d’un sentit únic de circulació el carrer Manel Carrasco i Formiguera, entre el carrer Bac de Roda i carrer de l’Alguer, amb estacionament en línia a ambdós costats.

 

Finalment, es canviarà el sentit de circulació del carrer Pellaire Dolcet en direcció al carrer Jaume Munmany, alhora que el passatge dels Blanquers serà d’un únic sentit de circulació en direcció al carrer sant Francesc. També serà d’un únic sentit el carrer dels Pellaires en direcció al carrer de l’Hospital d’en Cloquer. Aquests carrers són de plataforma única per a vianants i vehicles convertint-se així en prioritat invertida per a vianants.


La presentació ha comptat amb la presència del regidor d’Urbanisme, Josep Rafús; la cap de l’àrea de Mobilitat, Lourdes Rota; el regidor de l’àrea de Serveis, Toni Serrat i la regidora dels dos barris (Horta Vermella i La Calla), Montserrat Rovira.


El regidor d’Urbanisme, Josep Rafús, ha posat èmfasi en la bona entesa i consens que hi ha hagut entre veïns i Ajuntament, doncs a partir de diferents trobades s’ha arribat a una proposta vàlida per a totes les parts. Aquesta mateixa consideració l’ha fet el mateix representant dels veïns de la zona, Jordi Soler, que ha volgut remarcar que s’ha tractat “d’una col•laboració vital”, i amb un consens favorables als ciutadans de la zona.


La roda de premsa també ha comptat amb el regidor de Serveis, Toni Serrat que ha destacat que aquesta actuació és un bon exemple que després d’una demanda ciutadana s’ha passat a l’acció. Serrat també ha explicat que bona part de l’obra s’efectuarà amb els operaris dels Plans d’Ocupació que finalitzen aquest mateix mes de juny. D’aquesta manera, el pressupost inicial del projecte executiu, que és de 38.000€, serà molt més reduït.