Èxit de participació a la segona Trobada Empresarial sobre la ‘Publicitat del futur’
La jornada s’ha celebrat aquest divendres a l’Auditori Marià Vila d’Abadal amb la presència de 140 inscrits
“La publicitat de futur”, la ponència de Jordi Urbea, director general de l’Oficina d’OgilvyOne Barcelona (l’Agència de Lluís Bassat), ha estat seguida amb molt d’interès per part d’un auditori que també ha pogut conèixer les estratègies comunicatives i de publicitat de dues grans empreses: Ikea Espanya, de la mà de Cristina Humet, directora de Relacions Públiques, i el cas de KIBUC Albert Disseny, per part del seu fundador, Albert Torras.Jordi Urbea ha assegurat que ”les empreses que no utilitzin els nous canals de comunicació i les noves tecnologies (mòbil, Internet, TV per Internet, TDT, blogs, xarxes socials....) no existiran pels futurs i nous clients” i que “la comunicació massiva s’ha acabat”. “Hi ha un canvi de paradigma alhora de comprar els productes. Calen per tant respostes individuals, concretes i personalitzades per a cada client”. “Els punts de venda passaran a ser llocs per experimentar els productes. Cal per tant crear una nova lògica de venda”.Per la seva banda, Cristina Humet, directora de Relacions Públiques d’IKEA Espanya, ha explicat que el concepte de negoci d’ IKEA “s’ha anat construint a partir de donar solucions als problemes quotidians, a partir de la pròpia observació que fan els propis treballadors i clients”. També ha dit que per “assolir l’èxit, les empreses han d’aprofitar els canvis socials, anticipar-se a aquests canvis i acompanyar el client a tot el procés”. També ha anomenat les estratègies o els instruments que fa servir IKEA: Gran assortit a preus assequibles, les seves botigues, el catàleg IKEA i la contractació de publicitat externa. També ha volgut remarcar la pàgina web, “el centre de tota la comunicació nostra”. “La persona que visita el nostre web, ho fa a través dels buscadors. Dies després visita la nostra botiga, i gasta un 50% més del que preveia”.Finalment, Albert Torras, fundador de KIBUK Albert Disseny, ha explicat el procés de convertir una empresa local en una gran marca i franquícia que avui està present a tot l’estat espanyol i també a Portugal.La propera Trobada empresarial es celebrarà el 28 d’octubre. Consistirà en una sortida per visitar el Fòrum de la Innovació, -trobada referent a Catalunya que reuneix tots els agents relacionats amb el món de la innovació. Per facilitar el desplaçament, es posarà a disposició de les persones interessades un autobús per anar a Barcelona i tornar a Vic en grup.Finalment, la 3a Trobada, que porta per títol "Les persones a l'empresa" buscarà resposta a una sèrie de qüestions: Com cal gestionar un bon equip de treball? Com s’ha d’aprofitar al màxim el nostre temps laboral? Motivar i incentivar són conceptes sinònims o complementaris? Aquesta ponència tindrà lloc el 21 de novembre, seguida d'un dinar net-working que, a part de fomentar el diàleg entre els assistents i els ponents, servirà per cloure el cicle de Trobades Empresarials. Les inscripcions a les Trobades Empresarials es poden fer a través del web http://impevic.vic.cat o bé trucant al telèfon 93 8833100. L’assistència és gratuïta i les places són limitades.