Un moment de l'inici de la 7a jornada PEC

Èxit de participació de la comunitat educativa en la 7a Jornada del Projecte educatiu de Ciutat

La jornada va reunir més de 200 persones interessades pel món educatiu

 Aquest passat dissabte, dia 13 de febrer, l’edifici el Sucre de Vic va acollir la presentació d’experiències pedagògiques per part dels centres educatius de la ciutat, en el marc de la 7a Jornada PEC.

 

La benvinguda va anar a càrrec del regidor d’Educació, Àlvar Solà, en què va posar de relleu el fet que la Jornada PEC hagi esdevingut un espai consolidat capaç de reunir a més de dues-centes persones interessades en compartir la seva passió i motivació per l’educació, raó per la que va voler manifestar el seu agraïment a ”a les famílies i professionals de l’educació assistents a l’acte, per la seva dedicació i implicació en l’educació dels infants i joves de la nostra ciutat”.

 

Acte seguit, es va donar el tret de sortida a les 19 experiències que presentades simultàniament a l’Auditori Marià Vila d’Abadal (educació infantil i primària) i la Sala Coll i Bardolet (secundària i batxillerat).

 

A través de la Jornada PEC, l’Ajuntament de Vic vol donar suport als centres, potenciant l’intercanvi de coneixements entre professionals del món educatiu per interactuar i compartir coneixement. És un moment on les escoles i instituts tenen l’oportunitat de presentar alguns dels seus projectes pedagògics a la comunitat educativa i, alhora, un espai en què les famílies tenen l’oportunitat de conèixer millor els projectes que es duen a terme als centres de la ciutat. En aquest sentit, la jornada forma part de les activitats d’acompanyament en el període escolar de preinscripció d’educació infantil, primària i secundària per al nou curs escolar 2016-2017, essent, per tant, una acció més de suport al procés de preinscripció amb la finalitat de donar recursos a les famílies per a la tria conscient de l’escola.

 

Pel què fa a les experiències presentades, l’ensenyament de continguts matemàtics a través de la manipulació de material; el coneixement de les manifestacions culturals fent ús de les noves tecnologies; l’aprenentatge de la llengua anglesa a través de l’educació visual i plàstica; la trajectòria històrica, cultural i comercial a la nostra ciutat descoberta per uns petits guies turístics; i l’organització dels espais i materials com a estratègia per assolir els continguts curriculars; van ser les ponències presentades durant la primera part de la Jornada, pel que fa al grup d’educació infantil i primària.

 

Un cop finalitzada la pausa, aquest mateix grup va tenir l’oportunitat de conèixer altres propostes on la implicació de les famílies per a assolir els objectius educatius plantejats des de l’escola és un dels factors clau del projecte; on l’aprenentatge de continguts a través de la música i el moviment esdevé l’estratègia educativa, projectes on apareixen elements que acompanyen els infants durant la seva estada a l’escola per a donar sentit als aprenentatges que se’ls plantegen, d’altres on es fa èmfasi a l’educació emocional dels infants iniciant aquest treball amb els equips educatius i les famílies; així com projectes on la dinamització d’espais de lectura busquen el foment pel gust per la lectura per part de l’alumnat.

 

Pel què fa a secundària, les experiències proposades pels professors i professores van ser també de caire ben divers. Els assistents van poder conèixer experiències en què l’aprenentatge i servei esdevé una estratègia per afavorir la motivació dels alumnes; d’altres en què la dinamització d’espais de debat es plantegen com a metodologia per fomentar la recerca i anàlisi de la informació per a la posterior defensa de plantejaments i discursos; així com projectes en què es busca la transversalitat en les diferents matèries curriculars; així com l’adquisició de continguts curriculars a través d’activitats lúdiques i atractives per a l’alumnat.

 

Després de la pausa, les persones assistents van poder conèixer projectes on la integració de les noves tecnologies són una estratègia per a millorar la gestió de les tasques i la gestió de la informació entre professorat i alumnat; un projecte en què l’educació visual, plàstica i musical s’entrellaça per assolir els objectius; i un projecte en què l’aprenentatge i comprensió de la situació política actual parteix de la vivència i experimentació per part de l’alumnat participant.

 

En resum, la jornada va comptar amb la presentació de projectes en què el treball en xarxa, la transversalitat i la integració de les diferents matèries curriculars es posen al servei dels projectes, amb la finalitat que l’adquisició de les competències curriculars esdevinguin un treball significatiu i funcional per a l’alumnat, i en què l’infant i/o jove esdevé el centre de l’acció educativa.

 

La jornada va comptar amb el suport tècnic i organitzatiu per part d’un grup de joves de l’especialitat d’Auxiliar de vendes, oficina i atenció al públic, que van ser els responsables de rebre els assistents a la jornada, presentar les experiències i el professorat ponent, així com donar suport en la logística de l’esdeveniment.

 

La Jornada PEC d’enguany doncs, arriba a la seva 7a edició amb èxit, mantenint un important volum d’assistència que demostra l’interès i motivació per a conèixer experiències i metodologies provinents de centres educatius de la mateixa ciutat, tan pel que fa a la comunitat educativa com en relació a la implicació de les famílies en l’educació dels fills/es (atès que el volum d’inscripcions d’aquest col·lectiu va ser d’un 12’9%).

 

En aquest sentit, des de l’Ajuntament de Vic es valora molt positivament aquesta jornada ja que, a banda de ser una bona oportunitat per compartir el coneixement adquirit per part de la nostra comunitat educativa, esdevé un espai rellevant en què es fa visible la bona feina feta que mestres i professors/es duen a terme a la nostra ciutat.