Èxit de públic i tapes en la quarta i millor edició de la Santa Tapa

La Santa Tapa es va celebrar en un sol dia i s’integrava per primera vegada al Tapajous. Es van servir unes 1.800 tapes en una sola nit.

Santa Tapa 2018. Fotografia de Pau Gómez.
Santa Tapa 2018. Fotografia de Pau Gómez

La Santa Tapa, la ruta de tapes sacra que es va celebrar el passat  dijous 29 de març aprofitant la Setmana Santa, va ser tot un èxit de públic i de tapes fetes segons apunten els restauradors.

 

En aquesta ruta hi van participar 12 bars i restaurants ubicats majoritàriament al Casc Antic i un al barri del Remei: El Barmutet, El Moll de la Fusta, La Taverna del Call, el Barecu, Les putes receptes de la iaia, Norton ZN, Vicfood, Ay Papantla, Xin Vic, Hamburgueseria 80, La Reciclària i 80’s Spirit.

 

Cadascun d’aquests establiments va crear una tapa per a l'ocasió amb noms de referències bíbliques: El Jardí de Getsemaní, Caneló del pecat, El sacrifici del Pop, Judes, l’Amagatall de Maria Magdalena, Sant Pateste Ceviche, entre d’altres. El preu de la tapa era de 3,5 € com els tapajous. Els restaurants van decorar els seus locals i plats amb temàtiques religioses.

 

En el marc d’aquesta Santa Tapa es va fer un concurs d’Instagram amb el haghstag #santatapa2018 amb la millor fotografia. El guanyador d’un sopar per a dues persones al restaurant que ell esculli és en Pau Gómez, de 19 anys i resident a Tavèrnoles.

 

Els restauradors consideren que ha estat la millor de les edicions de la Santa Tapa i afirmen que en alguns locals es van acabar les racions molt abans del que estava previst, motiu pel qual van haver de crear una nova tapa.

 

Vic Comerç es mostra molt satisfet d’aquesta acció i li veu continuïtat. També considera un encert haver-la integra dins els tapajous, una ruta que aquest any estarà dotada de temàtiques gastronòmiques durant cada mes de l’any.