Finalitza el cicle de tallers “Com reduir les factures de la llum, gas i aigua?” als Centres Cívics de Vic

Aquest any s’han realitzat quatre sessions i la bona acollida ha fet que ja se n’hagin programat tres pel primer trimestre de l’any vinent

Taller “Com reduir les factures de la llum, gas i aigua?”.
Taller “Com reduir les factures de la llum, gas i aigua?”

Els tallers “Com reduir les factures de la llum, gas i aigua?”, organitzats per l’Ajuntament de Vic, van finalitzar ahir, en una sessió al Centre Cívic Can Pau Raba que va comptar amb una vintena d’assistents. El d’ahir va ser el quart taller programat per aquest any, que han tingut lloc a diferents centres cívics de la ciutat, i l’èxit dels quals ha permès programar tres noves sessions pel primer trimestre de l’any vinent. Anteriorment, aquests tallers tenien format monogràfic —aigua, llum o gas—i anaven adreçats exclusivament a persones usuàries de serveis socials.

 

“Des de l’Ajuntament fomentem aquests tallers perquè els usuaris puguin, en primer lloc, entendre els conceptes que troben reflectits en les factures, i, en segon lloc, perquè puguin aprendre diferents mètodes i mesures per reduir el seu import, cosa que, al seu torn, millora l’eficiència energètica de les llars”, detalla el regidor d’Habitatge, Titi Roca.  

 

Aquesta activitat es troba emmarcada en un programa més ampli d’actuacions municipals per millorar l’eficiència energètica als habitatges, i entre les quals es troba també un programa de suport en organització, funcionament i convivència adreçat a comunitats de veïns. “Aquest és un projecte pioner que es treballa transversalment des de l’Oficina Local d’Habitatge, el Departament de Benestar i Família i el Servei de Mediació de l’Ajuntament de Vic”, subratlla el regidor d’Habitatge, Titi Roca.

 

Programa d’acompanyament a les comunitats de veïns

 

Aquest any, cinc comunitats de veïns d’edificis de protecció social de Vic han participat al programa. La tècnica d’acompanyament a les comunitats de veïns de L’Ajuntament de Vic, Gemma Sánchez, destaca que dins del programa també es posa atenció a la prevenció de la pobresa energètica.

 

Aquestes actuacions en matèria d’eficiència energètica es realitzen en un dels pisos de cadascuna de les comunitats que formen part del programa, en dues fases, i en modalitat aprenentatge-servei: “En la primera visita es realitza una diagnosi energètica, s’identifiquen els diferents subministraments, quins serveis es tenen contractats i es revisen les factures. En la segona visita és quan es realitzen les actuacions per millorar les deficiències detectades, i es convida els veïns de la resta de l’edifici perquè hi siguin presents, a fi que puguin traslladar aquestes millores a les seves pròpies llars”, explica Sánchez.

 

Per altra banda, també es porta a terme un programa d’auditories energètiques, juntament amb la Diputació de Barcelona, específic per a usuaris de Benestar i Família. Paral·lelament, des de Benestar i Família es realitza una tasca preventiva de la pobresa energètica informant sobre bonificacions i  ajuts per aquelles persones en situació de vulnerabilitat.