Innovarum ha assentat les bases per plantejar els reptes que té l’economia catalana per ser capdavantera en innovació
Vic ha acollit per primera vegada les Jornades per a la Innovació i l'Èxit Empresarial
La necessitat de buscar un oceà blau o el que és el mateix, trobar aquell buit en el mercat que permeti a una empresa, ja sigui petita, mitjana o gran, llan硲 un producte o un servei innovador ha estat una idea reiterada en la primera edició d'INNOVARUM. Les Jornades per a la innovació i l'èxit empresarial, organitzades per l'Ajuntament de Vic, Caixa Manlleu, la delegació d'Osona de la Cambra de Comer砩 el Cidem, han estat un excellent espai de relació per a les 330 persones que hi han participat. D'aquests inscrits 17 eren ponents i 294 congressistes. La majoria d'aquests últims eren de la comarca d'Osona i la resta procedien de les comarques del Barcelonès, el Vallès Oriental, el Vallès Occidental, el Bages i el Ripollès.
Ahir dimecres, una fotografia de representants d'empreses de la comarca d'Osona que són exemple d'èxit empresarial va tancar les sessions de treball d'Innovarum. Moments abans de la fotografia, Alfons Cornella, president d'Infonomia, va ser l'encarregat de presentar el llibre Innova.Vic, que recull els 21 casos escollits com a innovadors.
Com a intervenció de cloenda de les Jornades, el president de l'ImpeVic, Ignasi Puig, va manifestar la bona acceptació del congrés al sector i va destacar la qualitat de les ponències, a banda de remarcar la capacitat de les jornades per afavorir la cooperació entre assistents, el treball en xarxa. A més va marcar els reptes de l'Innovarum'08.
Les conferències i les dues taula rodones que es van poder seguir ahir van posar èmfasi en el fet que tota empresa està obligada a canviar permanentment i que cal un esfor砰er trobar nínxols de mercat on emergir i buscar l'èxit. En el sector tecnològic, que va estar representat per David Masó, de Futurlink, i Xavier Verdaguer, de TMT Factory els canvis són molt més ràpids que en altres sectors i "per això, els productes tenen una vida molt curta", deia Masó. Per Xavier Verdaguer, "és important pensar en la usabilitat perquè a vegades des dels laboratoris creem grans productes que els clients finals no saben com utilitzar". En la mateixa taula rodona hi va prendre part Ricardo Rodríguez de Jamaica Coffee Shop, una empresa que té una facturació de 37 milions d'euros i que sobresurt pel tracte exclusiu que dóna als seus clients.
La primera ponència del dia la va pronunciar Antoni Garrell, del Cercle per al Coneixement per a qui "en aquest país hi ha una manca de formació professional". Garrell va explicar que hi ha persones competitives però no hi ha el salt cap a persones capacitades amb el grau de compromís necessari per generar productivitat.
Una primera jornada amb grans empresaris del país
Innovarum va viure una primera jornada, dimarts, protagonitzada per dues persones que han estat capaces de fer prosperar les seves respectives empreses fins a fites significatives. Josep M. Pujol, president de Ficosa International, una multinacional que té punts de producció a 19 pasos del món va destacar la motivació perquè "si cada persona té motivació personal la transmet al grup" i això permet, segons Josep M. Pujol, innovar a les empreses. L'empresa va comen硲 el 1949 en un taller de Barcelona produint cables per a l'automòbil i avui té una xifra de negoci de 824 milions d'euros, dels quals el 4 els inverteix en R+D+i. Pujol considera que cal preveure el futur, avan硲-s'hi i intentar prendre decisions encertades.
L'altre ponent que va compartir taula amb el president de Ficosa va ser Josep Terradellas, president de Casa Tarradellas qui va subratllar que la innovació passa necessàriament per lespecialització. Terradellas va explicar la trajectòria de la seva empresa constituda l'any 1976. Des d'aleshores fins ara Casa Tarradellas ha passat de produir diversos productes d'embotit a especialitzar-se en productes carnis i d'alimentació de lliure servei en el rànquing de marques d'alimentació a Espanya, l'any 1998 Casa Tarradellas ocupava la posició 64. El passat 2006 ja se situava en la número 8.
Ahir dimecres, una fotografia de representants d'empreses de la comarca d'Osona que són exemple d'èxit empresarial va tancar les sessions de treball d'Innovarum. Moments abans de la fotografia, Alfons Cornella, president d'Infonomia, va ser l'encarregat de presentar el llibre Innova.Vic, que recull els 21 casos escollits com a innovadors.
Com a intervenció de cloenda de les Jornades, el president de l'ImpeVic, Ignasi Puig, va manifestar la bona acceptació del congrés al sector i va destacar la qualitat de les ponències, a banda de remarcar la capacitat de les jornades per afavorir la cooperació entre assistents, el treball en xarxa. A més va marcar els reptes de l'Innovarum'08.
Les conferències i les dues taula rodones que es van poder seguir ahir van posar èmfasi en el fet que tota empresa està obligada a canviar permanentment i que cal un esfor砰er trobar nínxols de mercat on emergir i buscar l'èxit. En el sector tecnològic, que va estar representat per David Masó, de Futurlink, i Xavier Verdaguer, de TMT Factory els canvis són molt més ràpids que en altres sectors i "per això, els productes tenen una vida molt curta", deia Masó. Per Xavier Verdaguer, "és important pensar en la usabilitat perquè a vegades des dels laboratoris creem grans productes que els clients finals no saben com utilitzar". En la mateixa taula rodona hi va prendre part Ricardo Rodríguez de Jamaica Coffee Shop, una empresa que té una facturació de 37 milions d'euros i que sobresurt pel tracte exclusiu que dóna als seus clients.
La primera ponència del dia la va pronunciar Antoni Garrell, del Cercle per al Coneixement per a qui "en aquest país hi ha una manca de formació professional". Garrell va explicar que hi ha persones competitives però no hi ha el salt cap a persones capacitades amb el grau de compromís necessari per generar productivitat.
Una primera jornada amb grans empresaris del país
Innovarum va viure una primera jornada, dimarts, protagonitzada per dues persones que han estat capaces de fer prosperar les seves respectives empreses fins a fites significatives. Josep M. Pujol, president de Ficosa International, una multinacional que té punts de producció a 19 pasos del món va destacar la motivació perquè "si cada persona té motivació personal la transmet al grup" i això permet, segons Josep M. Pujol, innovar a les empreses. L'empresa va comen硲 el 1949 en un taller de Barcelona produint cables per a l'automòbil i avui té una xifra de negoci de 824 milions d'euros, dels quals el 4 els inverteix en R+D+i. Pujol considera que cal preveure el futur, avan硲-s'hi i intentar prendre decisions encertades.
L'altre ponent que va compartir taula amb el president de Ficosa va ser Josep Terradellas, president de Casa Tarradellas qui va subratllar que la innovació passa necessàriament per lespecialització. Terradellas va explicar la trajectòria de la seva empresa constituda l'any 1976. Des d'aleshores fins ara Casa Tarradellas ha passat de produir diversos productes d'embotit a especialitzar-se en productes carnis i d'alimentació de lliure servei en el rànquing de marques d'alimentació a Espanya, l'any 1998 Casa Tarradellas ocupava la posició 64. El passat 2006 ja se situava en la número 8.