L’Ajuntament de Vic assessorarà els afectats per les clàusules sòl

Cada dimecres al matí un advocat expert assessorarà la ciutadania afectada per les clàusules sòl de les hipoteques a l’Oficina Municipal del Remei

Oficina municipal del Remei.
Oficina municipal del Remei

La clàusula sòl és una clàusula considerada abusiva que preveuen algunes hipoteques i que limita el tipus d’interès a la baixa fixant els interessos mínims que cal pagar, passi el que passi, durant tota la vida de l’hipoteca, encara que l’Euribor baixí inclús per sota del mínim establert a l’escriptura.

 

Per aquest motiu, l’Ajuntament de Vic posa a disposició a partir del proper dimecres, 15 de febrer, una campanya en què informarà i assessorarà gratuïtament sobre quin és el procediment que el ciutadà ha de seguir per dur a terme la reclamació a les entitats de crèdit des de l’Oficina Municipal del Remei.

 

“Un advocat expert s’ocuparà d’assessorar els ciutadans que ho sol·licitin prèviament per realitzar aquest assessorament jurídic tot i que no es farà cap acompanyament ni seguiment de la reclamació que l’usuari dugui a terme amb l’entitat bancària”, ha explicat el regidor d’Hisenda, Àlvar Solà.

 

Solà que ha promogut conjuntament la iniciativa amb el regidor de Vic per a tots, Arnau Martí, ha detallat que des de l’Oficina del Remei, on s’hi ubica el servei de mediació, es facilitaran models de reclamació vàlids i adreces on dirigir la reclamació.

 

La tècnica de mediació, Anna Aumatell, ha detallat que es tramitaran les derivacions corresponents a l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Vic (ICAVIC) quan sigui convenient. Així, des del consistori no s’atendran sol·licituds quan hi hagi un procediment judicial sobre la finca, per exemple una execució hipotecària ja que s’entén que hi ha un advocat al darrera que pot ocupar-se de la gestió i en cas que no hi sigui es derivarà al Servei d’Orientació Jurídica (SOJ). A més, hi haurà un treball de coordinació amb les entitats socials i altres del territori com la Plataforma d’Afectats per l’Hipoteca (PAH), l’Associació d’Usuaris de Bancs, Caixes i Assegurances (ADICAE) o l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Vic (ICAVIC).

 

D’acord amb el Decret-Llei 1/2017, les entitats de crèdit tenen fins el dia 21 de febrer per establir un procediment intern per la gestió amb l’usuari de la reclamació de les clàusules sòl. Un cop l’usuari presenti la reclamació a l’entitat bancaria aquesta tindrà 3 mesos per resoldre-ho.

 

El servei de mediació estarà al dia de com es desenvolupa aquest àmbit i de les novetats que hi apareixin per poder anar informant a la ciutadania que ho reclami. Així es podrà ampliar l’assessorament amb el tema de l’Índex de Referència de Préstecs Hipotecaris (IRPH) i les despeses de constitució d’hipoteca, si es considera oportú.

 
 

Qui pot acudir al servei de mediació hipotecària?

 

Totes les persones residents a Vic i que siguin titular d’un préstec hipotecari que gravi el seu habitatge.

 

Quina documentació cal aportar?

 

Totes les persones que hagin sol·licitat visita prèvia haurà de presentar les escriptures del préstec hipotecari i les seves modificacions, en cas que n’hi hagi, i el quadre d’amortització del préstec hipotecari.

 
 

SERVEI DE MEDIACIÓ HIPOTECÀRIA:

Lloc: Oficina Municipal del Remei

Adreça: Carrer del Virrei Avilés, 34

Horari d’atenció: Dimecres al matí amb cita prèvia. En cas de necessitat també es podrà habilitar un horari de tarda

Contacte per demanar hora: 93 886 21 00 ext. 20917