L’Ajuntament de Vic ha editat targetes d’aparcament provisional per a persones amb mobilitat reduïda

Actualment la ciutat de Vic té un total de 103 places d’aparcament per a minusvàlids

L’Ajuntament de Vic ha editat unes targetes d’aparcament provisional per a persones amb mobilitat reduïda que prèviament hagin presentat una sol•licitud del Reconeixement Legal de Disminució a l’Institut Català d’Assistència i Serveis Socials de la Generalitat de Catalunya. Com que aquestes sol•licituds tenen un període d’espera fins que l’Institut emet la resolució per obtenir les targetes definitives, les provisionals pretenen cobrir tot aquest temps en què s’està esperant dita resolució.La roda de premsa ha tingut lloc a l’espai Nexe i ha comptat amb la presència del regidor d’Acció Social i Ciutadania, Joan López i la cap d’Unitat de Serveis Personals i Familiars, Núria Escala. El regidor d’Acció Social i Ciutadania ha explicat que aquesta iniciativa és un servei per cobrir una necessitat social. López ha apuntat que des de la regidoria es treballarà per tal que la “discapacitat” tingui un tracte preferencial. D’altra banda, la cap d’Unitat de Serveis Personals i Familiars, Núria Escala, ha exposat en què consisteix aquest nou servei social. Amb aquesta targeta, l’Ajuntament facilita que les persones que tenen mobilitat reduïda puguin gaudir dels drets que atorga el Decret 97/ 2002 de 05 de març (Decret que regula les mesures adreçades a facilitar i millorar els desplaçaments de les persones amb mobilitat reduïda) mentre esperen la resolució de l’ICASS, que els permetrà tramitar la targeta definitiva si la persona supera el barem de mobilitat. En cas de no superar el barem de mobilitat, ho haurà de comunicar a l’Àrea d’Afers Socials i Ciutadania per anul•lar-la.Aquesta targeta provisional només és vàlida per el municipi de Vic i es revisarà cada tres mesos fins que s’obtingui la resolució de la Generalitat. La targeta d’aparcament per a persones amb disminució és el document que acredita el dret de les persones amb mobilitat reduïda per parar o estacionar el seu vehicle tant a prop com sigui possible del punt d’accés o destinació.L’interessat s’ha d’adreçar a l’Ajuntament de Vic, Àrea d’Afers Socials i Ciutadania (C.Verdaguer, 3. Tel: 93 885 25 52) per tal de tramitar la sol•licitud de la ‘targeta d’aparcament provisional’, amb la següent documentació:. DNI del titular (interessat).. 4 fotografies.. En cas del titular conductor/a, fotocòpia del permís de conduir.. Informe metge recent, on consti l’estat de disminució i la dificultat d’utilitzar el transport col•lectiu.. Fotocòpia de la sol•licitud de Reconeixement Legal de Disminució al Servei d’Orientació i Valoració de l’ICASS.