L’Ajuntament de Vic posa en marxa una nova i renovada seu electrònica

Aquesta setmana es poden tramitar ja nous procediments amb l’objectiu de millorar l’atenció a la persona

Imatge de la web.
Imatge de la web

 L’Ajuntament de Vic ja fa temps que va apostar per la implementació de la e-administració electrònica i és a partir d’aquesta setmana que la ciutadania ja pot gestionar 80 tràmits a través de la seu electrònica (https://seuelectronica.vic.cat). La seu electrònica permet aconseguir tres objectius principals, enfocats tots ells a proporcionar un major servei de l’administració local cap a la persona: més disponibilitat, més facilitat i un significatiu estalvi de temps.

 
 

Aquesta nova fase de la seu electrònica implica una ampliació del catàleg de procediments que el ciutadà podrà tramitar i registrar a través d’internet i que en aquests moments en suma fins a 42.  No obstant, aquesta fase s’anirà ampliant al llarg d’aquest any 2016 de forma progressiva, amb l’objectiu de poder donar un major servei i atenció a la persona. A tall d’exemple es pot efectuar la comunicació prèvia d’activitats i d’obres; declaració responsable d’activitats; llicència d’obres; sol·licitud d’ocupació de la via pública temporal; sol·licitud d’acreditació per accedir a l’illa de vianants, entre altres.

 

Aquesta acció concreta forma part del desplegament de l’e-administració electrònica que es va iniciar la passada legislatura i que va comptar amb una inversió d’1’4 M d’euros.

 

Destacar que amb la nova seu electrònica, els costos i temps d’implementació dels diferents procediments amb tramitació telemàtica es redueixen dràsticament i com a conseqüència hi ha una major eficiència de l’administració local, a banda d’aconseguir un major servei i atenció a la persona.