L’Ajuntament de Vic va presentar el Projecte Educatiu de la Ciutat (PEC)
En aquests moments el PEC es troba en la fase de diagnosi educativa
Ahir a la tarda, la Sala de la Columna de l’Ajuntament de Vic, va acollir la presentació pública del Projecte Educatiu de Ciutat (PEC). Aquesta iniciativa respon al repte de la ciutat de Vic per elaborar les línies estratègiques d’actuació en matèria educativa, a partir dels canvis que experimenta la societat. En aquests moments s’està treballant en la fase de diagnosi del PEC que estarà enllestida a finals de maig. L’objectiu és que l’educació tingui un paper primordial en la societat i que Vic sigui una ciutat educadora: que l’educació vagi més enllà de les escoles i que tota la ciutat esdevingui un agent educador. L’acte va ser presidit per l’alcalde de Vic, Josep M. Vila d’Abadal que va fer una crida a tota la comunitat educativa present i no present a implicar-se al projecte, ja que del “PEC en depèn tota la ciutat”.Per la seva banda, la regidora d’Educació, Anna Erra, va expressar que el “govern local té un paper primordial en l’educació”. Erra va presentar la mascota del projecte anomenada “SuperPEC”, un heroi que té la finalitat de dur l’educació a tots els àmbits de la ciutat i traçar les línies d’actuació.La directora del PEC, Núria Tomàs, també va fer una breu intervenció amb l’objectiu d’explicar què és aquest projecte i en quina fase es troba en el moment. La presentació també va comptar amb la conferència “Educació, valors i ciutat” del doctor en Ciències Econòmiques i director de l’Institut de Govern i Polítiques a la Universitat Autònoma de Barcelona, Joan Subirats que va manifestar la importància de tots els referents socials com agents responsables per crear una “xarxa educativa”, ja que “l’educació és un tema central” i responsabilitat de tots i totes. Subirats va acabar la seva ponència destacant tres aspectes claus en l’àmbit educatiu: l’autonomia personal a totes les edats; la igualtat d’oportunitats, condicions i possibilitats de les persones; i la diversitat entesa com a una situació estructural d’arreu. Finalment el conferenciant va posar un èmfasi important afirmant que amb l’educació “ens hi juguem molt”.Vic, 7 de març de 2008