L’Ajuntament ofereix una xerrada per conèixer els serveis i recursos que té la ciutat per a la gent gran
L’acte forma part de la programació de la primera Setmana de la Gent Gran que finalitza el 5 de maig
L'Ajuntament de Vic va presentar ahir a la tarda en un acte obert a la ciutadania els serveis i recursos per la gent gran de la ciutat. Es tracta d’una de les més de 30 activitats en 10 dies de la primera Setmana de la Gent Gran de Vic.
Durant la xerrada, Laura Febrer, coordinadora de Gent Gran del Departament de Benestar i Família de l’Ajuntament de Vic va exposar els diversos recursos i serveis que la ciutat posa a disposició per estar al costat de la gent gran. Es tracta dels Centres Cívics, els Casals de la Gent Gran, el Departament de Serveis Socials, entitats del tercer sector i recursos especialitzats de la ciutat.
Febrer va remarcar que des de l'Ajuntament s'ofereix una atenció i orientació personalitzada en el tractament de la dependència, així com de l'acompanyament al domicili, la teleassistència o els serveis de teràpia ocupacional gràcies a professionals del sector.
Vic també compta amb diverses entitats tercer sector que treballem diàriament per facilitar i acompanyar en el dia a dia a la gent gran de la ciutat.
Podeu consultar la presentació en aquest document.
Nou assistent digital per acompanyar i ajudar a les persones de 65 anys o més
La gent gran, degut a la desconeixença digital, ja sigui en el maneig o en el coneixement de les noves tecnologies sovint es troben dificultats per relacionar-se amb l’administració i altres serveis que aposten per la via telemàtica. És per això que l’Ajuntament de Vic ha activat l’assistent digital, “un nou recurs que complementa tota la feina de capacitació digital que s’ha fet amb la ciutadania durant els darrers mesos”, apuntava la regidora de Benestar i família, Núria Homs.
L’assistent digital s’encarregarà d’ajudar, gestionar i acompanyar en tots aquells tràmits i gestions telemàtiques de les persones que ho requereixin via whatsapp a través del telèfon 646 821 721.
A través del nou assistent es podran resoldre dubtes i tràmits d’àmbit econòmic (pensions, estalvi energètic i entitats bancàries), de salut (La Meva Salut), de relacions amb l’Ajuntament (ajuts econòmics i gestions des de la seu electrònica) i de l’àmbit personal (gestió del correu electrònic, tràmits des del mòbil i aplicacions digitals).
La persona de 65 anys o més que ho necessiti podrà enviar un whatsapp al telèfon 646 821 721 durant les 24 hores del dia i es respondrà en un període màxim de 48 hores laborables o 72 hores si hi ha el cap de setmana pel mig. L’assistent digital li facilitarà resposta o podrà concertar una cita en dependències municipals o als domicilis de les persones usuàries.
Cal destacar que no es tracta d’un telèfon d’urgència si no d’assessorament i d’acompanyament individualitzat. A més, tot i tractar-se d’un telèfon adreçat a persones de 65 anys o més també s’hi atendran altres persones que no siguin d’aquesta franja d’edat. Una iniciativa que facilita un primer contacte directe i fàcil amb el Departament de Benestar i Família de l’Ajuntament de Vic.
Primera setmana de la Gent Gran
La nova Setmana de la Gent Gran tindrà lloc fins al 5 de maig i és possible gràcies al treball entre l'Ajuntament de Vic, entitats, professionals i recursos per a la gent gran que treballen per continuar consolidant Vic com a ciutat saludable i amb qualitat de vida.
La tradicional Festa de la Primavera, que torna dos anys després de no poder-se fer, se celebrrà el dijous 5 de maig i clourà les activitats de la Setmana de la Gent Gran. Com sempre, consta d'una missa cantada a la catedral de Sant Pere de Vic, a les 12 del migdia, i tot seguit es farà un dinar de germanor al recinte firal el Sucre, a les 2 del migdia.
Podeu consultar el programa de la Setmana de la Gent Gran de Vic en aquest enllaç.