L’Ajuntament regalarà entrades per fomentar el turisme cultural a qui pernocti en allotjaments de Vic

“La Clau de Vic” és la nova campanya turística que s’estrena per regalar entrades gratuïtes a la cripta romànica de la Catedral de Sant Pere, el Museu Episcopal de Vic, el Museu de la Pell i el Vicpuntzero entre el 15 de juliol i el 31 d'agost.

Guillem Soldevila, Susagna Roura, Raimon Casals i Jordi Rodó .
Guillem Soldevila, Susagna Roura, Raimon Casals i Jordi Rodó

 “La Clau de Vic” és la nova campanya turística que neix per promoure el turisme cultural i de pernoctació regalant entrades a tothom qui pernocti en allotjaments de la ciutat entre el 15 de juliol i el 31 d'agost, i podran bescanviar les entrades fins a l'1 de novembre.

 

En la presentació, que s’ha fet a la sagristia de l’església de la Pietat, al Vicpuntzero, la regidora de Cultura i Turisme, Susagna Roura, ha subratllat que es tracta d’una nova mesura del pla de reactivació “Reimpulsem Vic” per potenciar el turisme cultural i sostenible i promoure el patrimoni cultural, tal com recull el primer Pla Estratègic de Turisme de Vic que vol posicionar la capital d’Osona com un punt d’interès cultural a nivell nacional.

 

Roura ha remarcat que es continua treballant perquè Vic pugui sigui seu del turisme de qualitat, sense grans aglomeracions, i que qui visita la ciutat es nodreixi de cultura i les tradicions vigatanes per conèixer l’essència del territori, més enllà de l’assistència en grans esdeveniments. Per això, s’oferiran entrades gratuïtes a la cripta romànica de la Catedral de Sant Pere, el Museu de la Pell, el Museu Episcopal de Vic i el Vicpuntzero a tothom qui pernocti en allotjaments de la ciutat entre el 15 de juliol i el 31 d'agost.

 

Guillem Soldevila, director creatiu de GS-Crea i responsable de la imatge gràfica de “La Clau de Vic”, ha explicat que l’objectiu és donar prestigi al turisme i fent-lo sentir únic en un entorn patrimonial de qualitat”. “La Clau de Vic” té un doble sentit, donar prestigi als visitants donant-los la clau dels grans emblemes culturals de la ciutat i oferir-los visites en entorns singulars per conèixer el patrimoni, les tradicions i la ciutat.

 

En aquest sentit, Raimon Casals, en representació dels allotjaments turístics a la Taula de Turisme, ha agraït la iniciativa i s’ha mostrat favorable a la col·laboració de tots els agents implicats per poder potenciar el turisme de qualitat a Vic de forma conjunta.

 

La nova campanya turística es promocionarà en els allotjaments i espais culturals i en els diversos establiments i comerços per seguir reimpulsant la ciutat de forma transversal.

 

 

Primer Pla Estratègic de Turisme de Vic

 

El primer Pla Estratègic de Turisme de Vic es va aprovar per unanimitat al ple del mes d’abril. El Pla té una visió estratègica fins a l’any 2025, amb l’objectiu de posicionar la capital d’Osona com a punt turístic a nivell cultural amb un turisme de qualitat i cívic, que enllaci amb el caràcter i la identitat vigatana, i que converteixi el centre històric de Vic en un centre neuràlgic que promogui i impulsi al turisme a conèixer els diversos barris de Vic i municipis de la comarca.

 

El Pla es va treballar abans de la pandèmia, fet que ha permès adaptar-lo a la situació i fer un document obert a canvis i actualitzacions.

 

Jordi Rodó, representant de Quaderna (empresa que ha redactat el pla), ha detallat que la intenció és atreure el turisme conservant l’autenticitat, el patrimoni, el civisme i la cultura vigatana perquè Vic segueixi sent una ciutat on viure i una ciutat a la mesura humana. Per això s’ha treballat per un turisme responsable, cívic i de qualitat, amb interès pel patrimoni cultural i respectuós i que sàpiga rebre l’hospitalitat de la ciutat.

 

La personalitat, el mode de ciutat ideal per visitar i passejar, el poc desenvolupament turístic i el potencial i caràcter del patrimoni turístico-cultural són quatre de les idees que giren al voltant del pla.