L’àrea d’Afers Socials i Ciutadania renova la certificació dels seus serveis per la norma ISO 9001
L’àrea es va sotmetre a una auditoria de recertificació el passat mes de desembre de 2008
El passat mes de desembre l’Àrea d’Afers Socials i Ciutadania es va sotmetre a l’auditoria de recertificació i ampliació de l’abast del seu sistema de gestió de la qualitat en base a la Norma ISO 9001 per part de l’empresa certificadora acreditada APPLUS CTC.La ISO 9001:2000 és una norma internacional per a l’estandardització que especifica els requisits i directrius que ha de seguir tota empresa o organització que vulgui implantar un sistema de gestió de Qualitat. La finalitat de l’auditoria és verificar que el dia a dia de l’organització avança segons els principis i requeriments establerts per la norma amb l’objectiu final de la millora contínua. La mesura i anàlisi continuada de dades directes (enquestes de satisfacció, reclamacions, incidències) i indirectes (indicadors d’eficàcia) permet la detecció i implantació d’oportunitats de millora. Una organització amb un sistema de gestió de qualitat persegueix permanentment la satisfacció de l’usuari i dels seus treballadors, que d’una manera consensuada estableixen la forma d’assolir-la. Així, l’objectiu principal de la certificació és garantir un bon servei als usuaris a través de la definició d’un mètode de treball que permeti la detecció d’oportunitats de millora.L’abast de la certificació inclou les 7 unitats existents a l’àrea: Serveis personals i familiars, Ciutadania i Desenvolupament Comunitari, Formació, Orientació i Inserció Laboral, Dones, Joves, Salut i Cooperació al Desenvolupament. La certificació representa doncs, el reconeixement públic del compromís de l’àrea amb la qualitat.