L’ImpeVic presenta el nou Mercat de Muntanya Activa

Els dies 12, 13 i 14 de novembre l’univers del lleure i de l’esport de muntanya es concentraran a Vic

L’Institut Municipal de Promoció i Economia de Vic (ImpeVic) ha presentat aquest dimecres, 13 d’octubre de 2010, el nou Mercat de Muntanya Activa de Vic, un espai interactiu a on professionals i amants de la muntanya hi conviuran practicant diferents activitats amb material d’última generació. I és que durant els dies 12, 13 i 14 de novembre l’univers del lleure i de l’esport de muntanya es concentraran a Vic. Més de 100 activitats repartides per diferents punts de la ciutat la convertiran en el punt de trobada del sector. Durant la presentació el president de l’ImpeVic i segon tinent d’alcalde, Josep Burgaya, ha remarcat que aquest és un Mercat “amb una gran dimensió, redissenyat i reiventat” que dóna continuïtat al Saló de Muntanya que -amb 30 anys de tradició- s’ha adaptat als nous temps convertint-se en “un autèntic mercat 2.0”.Burgaya ha explicat que el Mercat de Muntanya Activa de Vic “es dirigeix a tot Catalunya i per això les grans marques hi seran presents” i ha afegit que s’ha posat especial èmfasi en “buscar noves fórmules perquè aquest Mercat no suposi pràcticament cap mena de cost per l’Ajuntament”. Aquesta és, doncs, una nova fórmula de Mercat pels professionals i amants de la muntanya, participatiu i interactiu que, tal com ha subratllat el director de l’ImpeVic, Josep Comas, compte amb dues noves formes de participació: el Mur i la Llotja, “dos espais d’exposició on qualsevol entitat pot exposar el seu producte o explicar la seva experiència”.Un nou aparador on hi tenen cabuda tots els públics que estimen la muntanya i pensada perquè tothom pugui venir, provar, gaudir i ser partícip de les més de 100 activitats. Navegació amb caiac pel riu Mèder; escalada a la xemeneia del Sucre, esquí alpí, de fons i de muntanya; escalada amb gel, parapent; espeleologia o caça de bolets són algunes de les moltes especialitats que es podran practicar en un entorn urbà adaptat per l’ocasió. I, el visitant ho podrà fer provant el material de les principals marques i adequat per cada situació, en condicions climatològiques favorables i adverses. El director del Mercat, Albert Font ha assegurat que“agrupar totes les sensibilitats i activitats de lleure de muntanya i promoure’n la convivència” és un dels principals objectius del Mercat, el qual “té la vocació d’ensenyar com es fan aquestes activitats a individus sensibles a la muntanya”.Més informació a: www.mercatdemuntanya.org