L’Oficina de Turisme de Vic i d’Osona consolida i innova productes i serveis

Una presentació especial amb els 5 sentits

Aquest dimecres 25 de juny a l’Oficina de Turisme de Vic ha tingut  lloc la valoració i presentació de nous productes i serveis per a la ciutat. Aquests serveis es vinculen en certa manera amb els 5 sentits.

 

Anna Erra, 1a Tinent d’Alcalde i regidora de Turisme, Educació i Comerç, ha presentat i valorat els productes i serveis consolidats i proposats, acompanyada de les persones que han col·laborat en tots els sentits. Erra ha explicat que “es pretén donar experiències i emocions perquè la ciutadania i els turistes coneguin i gaudeixin de la ciutat amb tots els sentits”.

 

A través de l’oïda, s’han explicat les dues temporades de visites temàtiques i un miler de visitants. Realitzant visites als 3 miradors o campanars de la ciutat (el Cloquer, l’Ajuntament de Vic, la Pietat), les fornícules de la ciutat, la figura de l’Estudiant, per Setmana Santa la visita del retaule de Santa Teresa a l’església dels Dolors, i les 7 portes d’accés al centre històric.

Com a novetats pel curs vinent es prepara els 350 anys dels patrons màrtirs de la ciutat Llucià i Marcià, el cementiri, l’assecador Riera Ordeix, l’Arxiu Episcopal i les Cases senyorials de la ciutat de Vic.

 

Pel què fa a l’olfacte es relaciona que  la ciutat rebrà el coneixement de ‘vila florida’ per la seva cura i neteja de la ciutat. Ho ha explicat Jordi Rodón, president de la Confederació d’Horticultura Ornamental de Catalunya (CHOC).

 

Referent a la vista, es podrà conèixer i descobrir Vic amb una mirada de 360 graus a través d’unes ulleres virtuals. Ho ha explicat Marc Bosch, tècnic de l’empresa Visyon; un servei obert a tothom per fer una passejada virtual de cinc minuts per la ciutat.

 

Mitjançant el tacte hi haurà  una nova pantalla tàctil d’informació de 24hores a l’exterior de l’Oficina de Turisme  i els nous ‘caps de llúpia’ retallables dissenyats per David Sunyer a través de l’empresa “raconsperviure” mostraran també detalls de la ciutat.

 

Finalment el gust ofert a través d’un tast de llonganissa, s’ha recordat  l’objectiu d’esdevenir Ciutat Creativa en Gastronomia.

 

Erra ha explicat que des de l’obertura de la nova Oficina de Turisme  s’han comptabilitzat 28 proveïdors diferents, amb 30 productes i 250 referències. Els ingressos de serveis i productes ofertats i venuts s’han quadriplicat.