La bústia ciutadana de Vic arriba a les 10.000 peticions

Aquest servei, que es va posar en marxa l’any 2007, rep una mitjana de tres missatges diaris, la majoria relacionats amb el manteniment, el mobiliari urbà i la neteja de la ciutat

Bústia ciutadana de l’Ajuntament de Vic.
Bústia ciutadana de l’Ajuntament de Vic

La bústia ciutadana de Vic ja ha assolit les 10.000 aportacions des de la seva posada en marxa l’any 2007. Aquest servei interactiu, gestionat directament des de la regidoria de Serveis, permet que la ciutadania es pugui posar en contacte amb l’Ajuntament de forma senzilla a través d’un formulari web.

 

“Diàriament, es reben una mitjana de tres missatges. Això fa que al cap de l’any s’atenguin més d’un miler de consultes, queixes o suggeriments”, explica el regidor de Serveis, Toni Serrat.

 

Com funciona la bústia ciutadana?

 

El procediment per enviar una queixa o suggeriment és el següent: l’usuari accedeix al web www.vic.cat/bustia-ciutadana, des d’on es pot introduir el suggeriment o queixa. A més, també s’hi poden adjuntar una imatge.

 

Els missatges, queixes i suggeriments rebuts en aquest espai interactiu són tractats pel regidor, que els classifica segons la temàtica, els deriva als departaments corresponents i els contesta públicament. Al principi només es publicava la resposta quan s'havia solucionat, i, per tant, podien passar molts dies, però ara si fa uns 15 dies i no s’ha pogut resoldre, es respon que ‘s'hi està treballant’.

 

Serrat és el responsable també de decidir la publicació dels missatges. Exclou les "bústies repetitives o insultants". Per repetitives es refereix a les que parlen de la mateixa problemàtica i mateixa ubicació, ja que s'acaben abordant igualment. En aquest sentit, Serrat subratlla que "les bústies es tracten totes, fins i tot les anònimes".

 

Suggeriments i neteja, les principals aportacions de la ciutadania

 

Més d’un 20% dels missatges que es reben a la bústia ciutadana són suggeriments, seguides per qüestions relacionades amb el manteniment, el mobiliari urbà i la neteja. “Aquest tendència s’ha mantingut durant els 11 anys i és que, al final, a tots ens importa l’entorn més proper”, assegura Serrat.

 

Futura evolució de la bústia ciutadana

 

Des de la regidoria de Serveis s’aposta per poder fer evolucionar la bústia ciutadana i s’estan estudiant diverses opcions per poder-ho fer realitat. Per exemple, la possibilitat de convertir-la en aplicació. Això, però, comportaria diversos desavantatges, com assenyala el regidor de Serveis, Toni Serrat: “Si es fes així, només es podria fer una comunicació directa entre el ciutadà en qüestió i l’Ajuntament i es perdria la possibilitat de veure les respostes públicament, fet que considerem clau per a l’èxit de la bústia”.

 

El regidor Toni Serrat agraeix l’esforç de la ciutadania per col·laborar amb la millora de la ciutat, ja que “millorar la ciutat és més fàcil si tots hi participem”.