La diagnosi de l’eix comercial de la zona centre de Vic destaca la qualitat i la varietat dels comerços
El centre de Vic és un important pol d’atracció per la gent del municipi i de fora, amb una alta afluència els dies laborables i sobretot els caps de setmana
L’estudi “Programa Centres i Eixos” sobre el comerç al centre de la ciutat de Vic defineix aquest eix comercial com un pol d’atracció per la gent del municipi i de fora, tal i com ho demostren les dades que s’han presentat avui dilluns, dia 17 de maig, a l’Ajuntament de Vic. La satisfacció amb l’oferta comercial es tradueix en la quantitat de persones que acudeixen a aquest eix a comprar, així com la bona valoració de qualitat i de varietat que atorguen els usuaris als comerços del centre de la ciutat. L’estudi també serveix per valorar les oportunitats i les debilitats de l’eix comercial per treballar-les i millorar.L’estudi s’ha presentat avui dilluns dia 17 de maig a la Sala de la Columna de l’Ajuntament de Vic, i hi han assistit representants dels comerços de la zona que comprèn l’estudi i que és el centre històric, la Rambla del Passeig, el carrer Manlleu, el carrer Verdaguer i una part del carrer de Gurb.L’acte ha comptat amb la presència del regidor de Comerç, Jaume Puig, el president de Centre Vic, Jaume Soler, la representant de Comerç de la Generalitat de Catalunya, Maria Pous, i el president de Comerç Figueres, Jordi Rotllan, ciutat que ja fa dos anys que està dins d’aquest programa. L’estudi, fruit d’un conveni entre l’Ajuntament de Vic, Generalitat de Catalunya i l’Associació CentreVic, presenta els resultats d’enquestes realitzades telefònicament i a peu de carrer, i separa entre les persones que són residents i les que no. Així, s’han realitzat 500 enquestes telefòniques i 592 enquestes presencials en el mateix eix comercial. Els resultats destaquen que el centre de Vic i els comerços exerceixen una important atracció per a la gent de la ciutat i també per la gent de fora. Les persones de fora de la ciutat que vénen a comprar al centre de Vic suposen el 65% del total, i un terç d’aquestes són de fora de la comarca d’Osona. També es destaca la quantitat de persones: entre setmana, el centre de Vic registra 80.000 visites i el dissabte, 125.000. Les persones entrevistades destaquen la qualitat i la varietat del comerç de l’eix i presenten una elevada fidelitat per comprar als comerços. Pel que fa a les oportunitats, l’oferta d’oci es detecta com una necessitat alhora de complementar l’oferta comercial i de restauració existent i satisfactòria. Es detecta una valoració menys positiva quant al trànsit, aparcament i accessos a la zona comercial, un dels punts que l’estudi evidencia com un element a treballar per no perdre potencialitats. El regidor de Comerç, Jaume Puig, ha destacat la importància de l’estudi per millorar els eixos comercials de la ciutat, així com l’oportunitat que ofereix “per compartir experiències amb altres ciutats”.