La Generalitat, l'Ajuntament de Vic i la Federació d'Associacions de Comerciants Vic Comerç sumen esforços per consolidar el projecte de centre comercial a cel obert de la ciutat

El conseller Felip Puig, la primera tinent d’alcalde i regidora d’Educació, Comerç i Turisme de Vic, Anna Erra, i el president de la Federació d’Associacions de Comerciants Vic Comerç, Pere Trasserra, van signar divendres un conveni de dinamització comercial de la ciutat, per impulsar el projecte de centre comercial a cel obert

 El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, la primera tinent d’alcalde i regidora d’Educació, Comerç i Turisme de Vic, Anna Erra, i el president de la Federació d’Associacions de Comerciants Vic Comerç, Pere Trasserra, van signar el passat divendres, un conveni de dinamització comercial de la ciutat, per impulsar el projecte de centre comercial a cel obert.

 

Una de les prioritats del Departament d’Empresa i Ocupació en matèria de comerç és potenciar la cooperació entre les petites i mitjanes empreses comercials que contribueixen a la renovació de l’activitat comercial, impulsar la renovació i la innovació en el sector i vehicular la col·laboració amb altres administracions per a la dinamització dels centres comercials urbans. L’objectiu d’aquest programa és donar suport als ajuntaments i les associacions de comerciants de Catalunya per la consolidació dels Centres Comercials a Cel Obert de Catalunya (CCCO).

 

De la seva banda, l’Ajuntament de Vic treballa per donar suport  al sector comercial per a seguir treballant intensament per a la consolidació del Centre Comercial a Cel Obert de la ciutat.  Així mateix, la Federació Vic Comerç, encarregada de dur a terme el pla,  manifesta amb una clara vocació integradora amb associacions limítrofs per tal de cercar sinèrgies i punts en comú amb la finalitat d’aconseguir economies d’escala.

 

Amb aquestes premisses, l’objecte conveni és consolidar o fins i tot crear sinèrgies comercials urbanes capaces de donar respostes professionals a les necessitats actuals dels consumidors, i convertir aquest equipament comercial col·lectiu urbà en el motor de la revitalització comercial i urbanística del seu entorn.

 

El Pla d’actuació de la Federació d’Associacions de Comerciants Vic Comerç contempla entre d’altres actuacions la creació d'una plataforma virtual de proveïdors, la consolidació de la marca Vic Comerç i creació de dinamització de submarques comercials de carrer, la celebració de les fires Vic Xou i altres fires comercials, millores en les funcionalitats de la targeta urbana, una acció d'ocupació puntual de locals buits a Vic Sud i la Gala del Comerç.

 

Tant el Departament d’Empresa i Ocupació –a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda- com l’Ajuntament de Vic es comprometen a col·laborar en la difusió, promoció i coordinació d’aquest pla d’actuacions.

 

El pressupost total del pla d’actuacions és 60.000 euros. El Departament d’Empresa i Ocupació –a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM)- aporta al projecte una subvenció de 33.750 euros en el marc del programa de Dinamització de  zones d’alta concentració comercial del pla d’incentius de comerç, serveis, artesania i moda per a 2014.