La relació família-escola centra l’acte de cloenda dels 10 anys de les Escoles Bressol Municipals
La conferència del mestre, psicomotricista, terapeuta familiar i especialista en pedagogia sistèmica, Carles Parellada, va tancar les activitats commemoratives del desè aniversari
La conferència ‘La relació família-escola: garantia d’un bon acompanyament pel desenvolupament dels infants’, a càrrec del mestre, psicomotricista, terapeuta familiar i especialista en pedagogia sistèmica Carles Parellada va tancar els actes de commemoració del desè aniversari de les Escoles Bressol Municipals de Vic.
L’alcaldessa de Vic, Anna Erra, va explicar que les Escoles Bressol Municipals de Vic van néixer com un “projecte de ciutat” i de seguida van esdevenir “referents en l’educació de la petita infància”. “Hem fet molt camí però cal continuar invertint en educació, l’eina de transformació del món”, va reblar.
La mare de l’AMPA de l’EBMV Caputxins, Marta Villegas, va compartir la seva experiència amb les escoles bressol municipals: ”Fa tres anys que l’equip d’educadores amb qui confiem, a qui hem donat autoritat, a qui estimem i a qui cada dia donem gràcies, acompanyen als meus fills. Fa tres anys que amb tota la por i inexperiència vam anar a parar a la jornada de portes obertes i vam poder conèixer el projecte. Vam quedar molt contents i vam decidir confiar-los el nostre millor regal“.
La directora de les Escoles Bressol Municipals de Vic, Marta Casellas, va afirmar que “seguirem treballant per unes escoles on els infants, les famílies i els equips educatius se sentint tranquils, acollits i estimats”. En aquest sentit, va presentar la conferència de Carles Parellada, i sobre l’enfoc de la pedagogia sistèmica, va subratllar que “ens pot ajudar a veure cap a on podem seguir caminant i aportant més consciència i profunditat en el projecte i en la mirada d’infant”.
La relació família - escola des de la perspectiva de la pedagogia sistèmica
La conferència de Parellada va aportar una primera mirada a la pedagogia sistèmica amb reflexions sobre diferents moments i agents educatius, rols, mirades i sobretot exemples, des d’allò més proper i quotidià, de situacions on el canvi de mirada és important. Una clara reflexió sobre el sentit de l’acompanyament dels infants des de l’escola i la família.
“La gestió de les emocions no és fàcil, i menys en un infant. Per aconseguir un bon acompanyament de l’infant el vincle centre educatiu i família és basic, però amb unes premisses prèvies: compartim un mateix objectiu però tenim funcions diferents i ben diverses. Cadascú en el seu lloc per poder educar bé; no podem treballar sols, les famílies són qui conèixer l’infant i els educadores tenen contingut i coneixement que ens pot ajudar i ens hem de donar les gràcies”, va resumir Parellada.
Així, “l’escola i la família ha de funcionar com un mutualisme que funciona de forma orgànica”, i va emfatitzar que cal mirar els fills i els alumnes des de “la confiança, la singularitat, amb un respecte profund del seu destí, sorprenent-nos constantment del que fa, fer-ho amb alegria i des de l’agraïment”.