Glòria Cunill, Trini Molist, Àlvar Solà i Sylvia Pérez

Les emocions centren l’11a edició de l’Escola de Pares i Mares de Vic

Xerrades, tallers i activitats diverses conformen la programació d’aquesta edició que per primer cop es vincula amb el Projecte d’Intervenció Comunitària Intercultural (ICI)

Acompanyar, educar, cuidar i gestionar les emocions dels fills i filles i acompanyar-los en el camí del seu reconeixement i creixement emocional és un dels reptes a què l’11a Escola de Pares i Mares de les AMPA de les escoles de Vic, ‘Factor Q’, vol donar resposta. Per aquest motiu, un any més, s’han programat un seguit de xerrades, tallers i activitats que responen a les inquietuds de les famílies de la ciutat.

 

El regidor d’Educació, Àlvar Solà, explica que tot i que la regidoria té unes competències bàsiques, es treballa per “cuidar i mimar tot allò que fa referència a l’educació”. En aquest sentit, “l’aposta com a Ajuntament és seguir desenvolupant un projecte de ciutat a nivell educatiu, l’objectiu principal del qual són les famílies”. Per això, Solà s’enorgulleix de veure les AMPA mobilitzades i convertides en el motor del projecte Factor Q.

 

Una de les novetats de l’edició d’enguany és la vinculació de l’Escola de Pares i Mares amb el Projecte d’Intervenció Comunitària Intercultural (ICI), convertint-se en un treball comunitari que reforça el paper de la regidoria no només de formació sinó de suport a les diferents AMPA de la ciutat.

 

La responsable del Projecte ICI, Trini Molist, detalla que els objectius del Projecte ICI són la millora de la convivència i la cohesió social a la ciutat, generant espais de treball compartit entre diferents persones. ”En el cas de l’eix en educació, es vol crear punt de trobada i relació de les diferents AMPA per fomentar la participació, promoure el treball conjunt, construir conjuntament el nou model de Factor Q, acompanyar les associacions i donar resposta a les necessitats que puguin sorgir”, apunta Molist.

 

Des de les AMPA de Vic, Sylvia Pérez enumera les tasques que han dut a terme per a la construcció del projecte, com trobar-se mensualment, dissenyar una enquesta per a les famílies, a fi de determinar preferències de temàtica i d’horaris, i coordinar la programació d’aquesta edició. “Per a nosaltres, ha suposat més intercanvi i coneixement entre les AMPA de la ciutat, així com aprofitar les relacions formades per altres temes d’interès, dedicant esforços en construir un producte que agradés a tothom i consensuant amb l’Ajuntament”, admet Pérez.

 

El passat dilluns, la pedagoga, mestra i escriptora Eva Bach va ser l’encarregada de pronunciar la conferència inaugural d’enguany ‘Ajudem-los a créixer emocionalment sans’.

 
 

Una programació per a tots els públics

 

L’11a Escola de Pares i Mares desplega un ventall de xerrades i tallers que pivoten al voltant de l’educació emocional, sense oblidar tampoc activitats familiars i d’altres que se centren en l’etapa de l’adolescència.

 

Les temàtiques de les xerrades són variades, des de l’educació emocional, educar sense cridar, problemes de conducta, judicis i etiquetes, la interculturalitat o el tractament de la mort amb els fills i filles.

 

Les activitats familiars són un taller de teatre d’expressió d’emocions, una descoberta de la ciutat a partir de les llegendes, o bé una gimcana que fomentarà els valors de l’empatia i del coneixement d’altres realitats.