Les noves Zones DUMA afavoriran la rotació de vehicles al centre de Vic a partir de dilluns
Els vehicles autoritzats podran estacionar a les 57 places de les zones DUMA (actuals zones de càrrega i descàrrega del centre de la ciutat) dins l’horari regulat que es tramitarà gratuïtament des de l’app Parkunload
Vic engega aquest dilluns una prova pilot per millorar la gestió de les zones de càrrega i descàrrega del centre de la ciutat i afavorir la rotació de vehicles. Per això, les zones de càrrega i descàrrega es convertiran en zona de regulació de places de Distribució Urbana de Mercaderies i Altres (Zona DUMA), i l’estacionament per a vehicles autoritzats en horari regulat s’haurà de validar mitjançant un tiquet gratuït a l’app Parkunload.
En la reunió informativa amb veïns i veïnes de les zones DUMA que va tenir lloc ahir el regidor de Mobilitat, Toni Serrat, exposava que la millora en la regulació de les zones de càrrega i descàrrega al centre de la ciutat és una demanda de les diverses empreses de la ciutat i que s’ha anat recollint en les visites fetes per l’alcaldessa de Vic, Anna Erra. Amb la posada en marxa de la nova mesura, s’espera poder posar fi a la manca de places lliures per a la càrrega i descàrrega al centre i que acaba comportant estacionaments en doble fila, sobre carrils bici o voreres i en conseqüència, una sanció econòmica.
En aquest sentit, les multes per estacionar en una Zona DUMA més de temps del permès o per no ser un vehicle autoritzat en fer-ho seran d’un màxim de 100 euros, la meitat del que s’ha de pagar per una sanció en una zona de càrrega i descàrrega. A diferència de les zones de càrrega i descàrrega, els veïns i veïnes podran estacionar en aquestes zones un temps màxim de 10 minuts dins l’horari regulat.
La implantació de la prova pilot és un pas més per fomentar el concepte de ‘Vic, ciutat intel·ligent’. Per un cantó, l’app permetrà conèixer i controlar l’ús d’aquestes places i afavoreix la rotació de vehicles i la major disponibilitat de places al centre. Per altra banda, amb la millora de la regulació, els serveis professionals podran reduir els costos dels viatges i optimitzaran la seva jornada laboral ja que haurien de trigar menys per trobar estacionament.
Toni Serrat va remarcar que durant mig any es recolliran els suggeriments de la ciutadania per millorar la gestió de les Zones DUMA i “aconseguir trobar la solució més adient per a tothom”. Si la prova funciona, el regidor de Mobilitat va anunciar que aquest sistema es podria estendre per tota la ciutat.
L’horari per aparcar a les zones DUMA està regulat de dilluns a dissabte i en funció d’on s’hagi aparcat podrà ser de 8 del matí a 8 del vespre o de 6 del matí a 8 del vespre. Fora d’aquest horari es podrà estacionar lliurement.
Durant l’horari regulat, els camions, furgonetes, vehicles mixtos de dos seients i de persones amb mobilitat reduïda que s’hagin registrat a l’app Parkunload podran estacionar un temps màxim de mitja hora; i els vehicles que paguin l’impost de circulació als vials on hi ha Z-DUMA podran fer-ho durant 10 minuts.
Podeu consultar el funcionament de les zones DUMA i l’app Parkunload aquí.